Matlådor


Kl. 10:24 |
Hej!
 
Nu när jag har börjat jobbat dagtid så måste jag planera matlådor att ha med. När jag jobbar natten så blir det mest ägg och måltidsersättning. Gärna mat som går snabbt att göra, räcker till flera lådor och som kan ätas kall, i farten.  Att dom är nyttiga och innehåller mycket protein är också viktigt. Jag har inte den lyxen som ni många andra har, 30-60 minuter lunchrast utan störningsmoment. Allt beror på hur det är på jobbet. 
 
För att få lite ny inspo så köpte jag för någon månad sedan OLGAS MAT. Den innehåller förslag på BRA frukost, lunch, middagar (som kan göras barnvänliga, hon ger tips på hur!), samt mellanmål. Jag följer Olga på sociala medier och många recept kände jag tyvärr igen. Så lite onödigt att köpa boken. Men men.
 
 
 
 
 
Min favorit sallad just nu, Tonfisk med varma edame bönor. Snabbt, proteiner och gott!
 
 
Så nu ska det börjar planeras för kommande veckas matlådor OCH middagar här hemma. 
 
Vad brukar ni ha i eran matlåda ? Tar gärna emot lite insp från er :-)
 
Kram!




Kommentarer
Mirre - Sweetwords

Ohh spännande, kul att testa nya maträtter




Kom ihåg mig?