Julkalender?


Kl. 21:35 |

Brukar ni ha en 24 dagars kalender till barnen? Jag kan faktiskt tycka det är lite för mycket. Men sen beror det ju på bad man stoppar i de 24 paketen också. Hittade denna kalender på Pinterest och den är gjord av toalettrullar.

Anledningen till att jag skulle vilja göra en 24 dagars kalender i år är att jag kommer knappt vara hemma under december månad. Som en liten gengäld till barnen. Jag ska nämligen ha min VFU på annan ort i 8 veckor. Blandade känslor såklart men det finns inget alternativ.

Ni som har gjort en kalender, vad har ni stoppat i?






Kommentarer
Sara T

Vi har blandat ganska mycket, både små presenter typ pixibok, klistermärken, hårspännen, roliga strumpor/underkläder. Godis på lördagarna och ett uppdrag på söndagar/andra lediga dagar. Uppdragen har varit att gå på julmarknad, baka pepparkakor, måla ljuslyktor och sånt.

I år har jag köpt en pixijulkalender till tvååringen och en playmobilkalender till 4,5-åringen. Sen tänkte jag göra en adventskalender med present/uppdrag som bara gäller lördag/söndag.

Svar: Tack för bra tips! Pixijulkalender fick Tilde förra året och den älskade hon ! :)
Sara´s Dagbok

Erica

Tipsar annars om pixikalendern, med 24 pixiböcker. Fantastiskt bra!

angelicasvarld.blogg.se

VI har inga paketkalendrar, dom får kalender med choklad eller godis i - det räcker! Sen så blir det ju klappar på julafton å en massa mys å härligheter hela vägen fram till jul istället!

Anonym

Vi har köpt ett lite större lego eller playmobilset och delat upp det till 24 paket 😀

Svar: Men det var ju en bra ide! Tack :)
Sara´s Dagbok

Emma

Vi brukar köpa ett större lego- eller playmobilset och dela upp i 24 paket😀

Anonym

Här kör vi adventspaket på söndagmornarna, första, andra och tredje advent..då har tomten under natten varit förbi och lämnat varsitt litet paket under granen 😄 väldigt uppskattat och lagomt ☺️👍

Anonym

Glömde skriva att senaste inlägget var från mig 😄 /Anna Ö




Kom ihåg mig?