Chokladbollar - det godaste receptet!


Kl. 17:51 |
God kväll!
 
Kikar in lite snabbt här innan kvällsrutinerna börjar. Tänkte dela med mig av ett supersmarrigt recept på chokladbollarna vi gjorde nu efter middagen. Tilde orkade bara göra två stycken, sen tyckte hon det blev för kladdigt ;-) Hihi, undra vilka som har orsakat att hon inte gillar kladd ;-)
 
 
 
Du behöver:
 
100 gram smör
3 dl havregryn
1 dl strösocker
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
3 msk kallt starkt kaffe
kokos eller pärlsocker att rulla bollarna i
 
Gör såhär: Smält smöret och låt det stå på värme en stund (chokladbollarna kommer få en karamelliserad smak), blanda resten av ingredienserna. Häll sedan i det smälta smöret. Ställ in i kylskåpet i ca en timme. Rulla sedan i kokos eller pärlsocker.
 
Ni som gillar ICA´S chokladbollar kommer gilla dessa! Jag tror jag har hittat deras recept nämligen. Mums! Nej, nu ska båda barnen ta ett bad. I kväll hoppas vi på en tidig kväll då vi både vill hinna med ett avsnitt av The Walking dead och SOA innan det är dags gör att sova. I går somande jag i soffan medan Johan nattade Tilde, kul kväll att somna klockan 19.00 ;-) Men det är ju inte så konstigt heller, den här tröttheten alltså. 




Kommentarer
Sofi

Ska det verkligen inte vara kakao i chokladbollarna?:)

Svar: Oj! Glömde det ;-) hihi
Sara´s Dagbok

Mamma Mindy

Mums vad gott..såna blir det i eftermiddag :)




Kom ihåg mig?