Graviditetsvecka 37 (36+1)


Kl. 14:26 |
I går gick vi in i vecka 37. Veckan som har gått har verkligen inte varit en dans på rosor. I söndags åkte vi in till förlossningen för att göra en koll men bebis mår bra om vi ska lita på vad CTG-kurvan visade. Däremot besväras jag av en hög vilopuls (pendlade mellan 120-140) och det är ju inte konstigt att jag besväras av sådan yrsel om dagarna. Mitt blodtryck är bra så det är ju skönt. Läkaren tog även massvis med prover och de såg fina ut. Bara att härda ut!
 
Jisses så less jag är nu. Nu vill jag att detta bara ska vara över så jag får bli mig själv igen. Men det är väl såhär det ska vara på slutet, man ska vara sjukt less. Men så trist att inte ha energin och att kroppen hindrar mig från att fixa här hemma. 
 
Barnets totala längd är nu ca 47 cm och väger ca 2.8 kg. De allra flesta barn fixerar sig under sista delen av graviditeten, inte ovanligt från vecka 37. Karaktärern på fosterrörelserna ändrar, dock ej frekvensen. Liv i magen ska kännas varje dag.
 
 
Här har ni dagens mage. Ställde mig på vågen när jag steg upp i dag och den visade - 1 kg från förra veckan, så totalt 5 kg upp hitills. Enligt mig är det lite för lite, jag hade gärna sett några fler kilon på vågen. Är det någon som känner igen sig ? 
 
 




Kommentarer
Cissi

Ja! Gick upp totalt 5 kg med Alice i magen, iofs mådde jag illa rätt länge så antar att jag gick ner när jag stod still.. Ut kom ju en "normalstor" tjej tillslut ;)

en chic mammas bekännelser

men åååh så underbart :D längtar tills vi skall ha vårt nästa barn. Du skall inte på baby och barn mässan i gbg i helgen?

Svar: Nej, jag bor i sundsvall :-)
Sara´s Dagbok

KIKKI

Nu är det nära!! :) Hoppas sista tiden blir någorlunda behaglig iaf! :)

Svar: TACK! :-)
Sara´s Dagbok

Sofia

Ååå vad jag känner igen den där saknaden av energi. Det ÄR tungt på slutet och man bara väntar på att det ska vara över. Nu är det nära och snart kommer du att känns dig pigg och smidig igen och bästa av allt- ha en liten bebis att snusa på💕Jag gick upp 8 kg men på slutet kände jag mig ändå stor eftersom magen är i vägen hela tiden☺️Lycka till. Kram

Svar: Jag känner mig gigantiskt! haha!
Det som är konstigt är att magen är större denna gång men vågen visar tvärsom. Men det är nog ingen fara.

<3
Sara´s Dagbok

Liw - FINA LYAN

Jag gick upp 20 kilo sist, men det gjorde mig inget... ända gången jag kan gå upp, har svårt för det annars... vad skönt med 4 veckor kvar... men jag förstår dig, det känns tungt. Allt är ju relativit, för mig känns det som en evighet till september. Hoppas att yrseln ger med sig!

Svar: <3
Sara´s Dagbok

Åhå, jag är i v 32 och har redan gått upp 10 kg! Lite avundsjuk på dina 5 just nu :)
Har du tränat under graviditeten, tänker mycket på vad du äter?

Svar: Jag har inte tränat alls under denna graviditet. Rör mig så lite som möjligt och äter allt jag kommer åt. Det är så himla konstigt. Jag borde ha gått upp det tredubbla, minst!
Sara´s Dagbok

mirandasdiary.blogg.se

Å, jag minns det som om det vore igår fast min Teddy redan är 15 månader. Gick på massa extra ultraljud eftersom de tyckte magen och bebisen växte dåligt. Men det var ingen fara när han kom ut. Gick upp 12 kg med Teddy och 14 kg med storebror William.

Svar: Det som är konstigt är att min mage växer och är mycket större nu än med Tilde. Men det är säkert inget att oroa sig över :-)
Sara´s Dagbok

Gunilla

Jag gick upp totalt 6 kilo under min graviditet, ganska skönt för jag tappade det med en gång efter förlossningen. Jag mådde fint och åt precis som vanligt men min barnmorska tjatade på att jag skulle äta lite extra och jag försökte men det hjälpte inte ;-)
Hang in there, snart är h*n här! Tills dess får du ta det lugnt och ta hand om dig själv. Kram!

Svar: Jo det är väl det som är positivt att slippa kämpa med vikten efteråt. Med Tilde gick jag upp 9 Kg och det var inga problem att bli av med heller. 12 dagar tror jag, hahah!
Tack för din peppande kommentar Gunilla Kram!
Sara´s Dagbok

Nina

Men shit vad tiden gått fort ändå, tyckte det var nyss du skrev att ni väntar ett syskon! Min lilla skrutt blir tio månader i dag och minns det som i går hur jag vankade runt och tänkte "ska h*n inte komma snart?!". Allra helst då det stångades så mot revbenen... Hang in there!




Kom ihåg mig?