Graviditetsvecka 36 (35+0)


Kl. 11:24 |
I dag välkommnar vi gravidvecka 36. Barnets totala längd är nu ca 46 cm och det väger ca 2.60 kg i början av veckan och ca 2.75 kg vid veckans slut. Barnet lagrar upp fett inför livet utanför livmodern. Fosterrörelserna kan ändra karaktär till mer buffande knuffar.
 
 
HÄR var jag i samma vecka med Tilde i magen.
 
Nu är det tungt både fysiskt och psykiskt. Vissa dagar vill jag bara ligga under täcket och inte behöva stiga upp alls medan vissa dagar har jag hur mycket energi som helst. Ganska jobbigt med dessa svängningar. Sammandragringar och förvärkar, yrsel på förmiddagarna och ont i fogarna på kvällarna. Det är väl precis som det ska vara antar jag. Ställde mig på vågen i morse som visar på 6 kg + sedan inskrivningen. Jag trodde det skulle vara betydligt mer. Tycker det är lite konstigt eftersom jag äter det jag är sugen på men när jag tittar tillbaka var det lika med Tilde i magen :-) I morgon ska jag till BM och då hoppas jag att den ligger på plats och ja, den får gärna komma nu snart!
 
Tänkte låta er gissa vad det blir. Tjej eller kille ? Och vilket datum ? BF är den 22/4. Har ni blogg så lämna gärna er adress så gör jag en sammanställning om någon dag :-) 
 
Så här gissa ni med Tilde i magen.




Kommentarer
Lina

Så skönt att det inte är så länge kvar nu. Jag var och träffade en läkare igår och kommer ev. bli igångsatt några veckor tidigare. Det vore inte helt fel. De här sista veckorna är så sjukt sega så det inte är riktigt klokt....

Jag tror det blir en flicka 21/4

Svar: Ja, så skönt! Hoppad det inte är något allvarligt att du ska bli igångsatt <3
Sara´s Dagbok

Sandra

Jag gissar på en tjej den 17/4 :)

Julia

Jag gissar på kille 16/4 :)

Eleni

Jag har hela tiden tänkt flicka men nu när jag ser magen blir jag tveksam och kan tänka mig att det bor en liten kille där inne. Men jag går nog på första magkänslan och säger en flicka den 19/4 :)

Erika

En pojke tror jag, 18/4 :)

Sandra

Gissar på en kille på 3550 gr och 50 cm som kommer den 19/4 :)

Karolina, mamma till my

Jag tror att Tilde får en liten lillebror! Han kommer innan bf, gissar på 16:e april och väger 3350 gram och är 52 cm

pia

En lillebror får Tilde :-)3600gram och 51 lång och 23/4 födds han:-)

Hanna J

21/4 kommer en liten kille, kanske :-)

jennie

Oj vilka snygga byxor! Vart har du fått tag på dom? Är själv gravid i v 25 med mitt andra barn och letar som en tok efter ett par snygga och bekväma byxor.

Jag gissar på en liten tjej 21/4 :)

Felicia

Jag tror det blir en pojke 18/4 :))




Kom ihåg mig?