Dumlekakor med noblesstäcke


Kl. 13:29 |
 
I veckan gjorde jag mina första dumlekakor. Jag förstår inte riktigt varför jag inte har gjort dessa tidigare då jag ÄLSKAR smördeg. Mmm så goda de blev. Här får ni receptet, ni måste prova de blev verkligen SÅ goda! :-)
 
Du behöver:
 
200 gram smör
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
1 ask noblesse
1 påse Dumle
 
Vispa i hop smör och mjöl till en deg. Tillsätt sedan Vetemjöl, bakpulver och strösocker. Knåda i hop och ställ sedan in i kylen i ca 30 minuter. Ta sedan fram degen och rulla till ca 20 bollar, lägg i en folieform. Tryck sedan ner en halv dumle i varje boll. Skjutsa in i ugnen som är på 200 grader i ca 10 minuter. Lägg sedan på en nobless direkt och när de smält kyl ner i frysen eller kylen.
 
LYCKA TILL!
 
 




Kommentarer
LIENE

Mums! Smördeg är gott.

Jomenjoooo, det hade varit en ära att få fota när vi kommer upp! Har faktiskt tänkt ta emot några bokningar både där och i värmland när vi ska hem dit <3

Stor kram!!

Aida

ÅH måste testa detta!

Anna

Hej!
Jag har följt din blogg nu ett tag o jag kan verkligen inte sluta att läsa den!
Jag uppskattar verkligen att du är som en helt vanlig människa som i verkligheten. Det behöver inte vara så förfinat alltihop utan verkligheten!

Stort stort beröm till dig! Jag är också mamma till en liten dotter som snart blir ett, tänk vad tiden går fort!

Jag tycker du har så bra smak på barnkläder :) jag undrar om du har kvar den rosa jackan från lindex med spetsdetaljer på midjesnöret o dragkedjorna? Och om du skulle vilja sälja den till mig?

Men till det viktigaste fortsätt att blogga, det gör du toppen o lycka till med den kommande bebisen! :)

Mvh Anna

Svar: Hej Anna och TACK för din fina kommentar. Det värmer så i hjärtat <3
Ja tänk vad tiden springer i väg och allra helst det första året tyckte jag :-)
Den rosa jackan har jag kvar i Tildes garderob. Jag ska prova den på henne först och se om hon kan ha den, annars får du gärna köpa den. Den är ju SÅ fin :-) Jag mejlar dig när jag har gjort det :-)

Tusen tack igen Anna för din fina kommentar, jag vet inte hur många gånger jag har läst den :-) <3 <3 <3

Stor kram!
Sara´s Dagbok

Anna

Det är inget att tacka för det är så jag tycker! :) Sen är det alldeles för sällan man berömmer folk o berättar vad man gillar o uppskattar!
Jag tror jag är en av väldigt många som uppskattar din blogg men bara det att jag berättar det för dig!

Kul att det gjorde dig glad! :)

Ja gör så du! Ja den är verkligen super super fin o vårlig! :)

Måste bara fråga hur känns det, du ska ju snart då ditt andra barn? Är du nervös?

Hoppas du mår bra! :)
Kramar Anna




Kom ihåg mig?