BB-väskan


Kl. 12:37 |
Hej bloggisar!
 
I morgon går vi in i vecka 37 (36+0) och jag är snart klar med BB-väskan till den lilla. Tänkte dela med mig av vad som ligger där i, vet att några är intresserad. 
 
Till Bebis:
 
- Tre pyjamaser med dragkedja (de gick åt som smör med Tilde)
- Två omlott bodys
- Två byxor
- Ett par strumpor
- Ett par tossor
- En stickad overall att åka hem i 
- Två mössor
- Ett par vantar
- Snutte
- Mysig filt
- Napp
- Vaselin (ska tydligen göra det lättare att torka bort bäcket)
 
 
Till mig:
 
- Två amningslinne 
- Nya stora trosor
- God doftande duschcreme + bodylotion + schampo och balsam
- Lypsyl + Nässpray
- Linser + tillbehör och glasögon
- Ny mysdress
- Nya strumpor
- Kamera och laddare + iphone laddare
- Egen kudde
- Tuggummi
 
Till Johan:
 
- Ombyte
- Snus
- Rak-tillbehör
- Parfym
 
 
Vi bor väldigt nära sjukhuset så är det något vi saknar så är det ingen större katastrof, det tar ca 5-10 minuter att åka hem. Sist vi åkte in hade jag inte packat åt oss alls och vi klarade oss fint :-) Jag har säkert glömt att skriva upp något här så kom gärna med tips om vad ni packade med i era väskor. Viktigt för mig är att det jag ska sätta på mig efter den underbara duschen är att kläderna ska vara nya. Det var en magisk känsla sist !
 
Förresten, har ni något förslag på vad vi kan köpa för present till Tilde ? Vad köpte ni till storasyster eller storebror ?




Kommentarer

Flickorna fick varsin doddi från geggamoja ♡ Lo tokälskar deras snuttisar sedan innan och doddin är helig idag! Lykke älskar den också :)

Svar: Tack för tips! Den är ju så söt! :-) :-)
Sara´s Dagbok

Nikita

Köp en docka med tillbehör.
Så kan hon åxå ta hand om en bebis mata byta vagga osv :-)

Soffan

Hon fick en skattkammarbok med skiva som vi läst, hon läst för lillebror samt lyssnat på skivan tillsammans osv. Och ett örngott där de står storasyster, av mormor och morfar fick hon en docka-väntade med att köpa tills Bebben var här så hon fick en pojkdocka då det blev en lillebror.

Emma

Inne tofflor till mig har jag lagt ner i bb-väskan, ett litet tips =)
Och pösiga pyjamasbyxor...
Tycker det är svårt att veta hur mycket man ska packa ner! Vi har ganska långt till bb (ca 10 mil) och man vet ju inte innan hur länge man blir kvar på bb. Sist gång blev vi kvar 5 dygn (tror jag det var) då vår gosse hade lite gulsot. Då kan å andra sidan sambon ta med hemifrån men det är ju så mycket lättare att packa själv =)

Jeanette

Tyra var 2 år och tre månader när lillebror kom och hon fick bl.a. ett babyskydd till dockan. Mycket populärt och det använde(r) hon ofta!

Ida och Amanda

Så söt!♡

Mirjam Wallmark

Vad söt väska! :) Ha en bra dag!
kram

leonor broberg

fint

Victoria

åh vad mysigt med barn!

Robex Lundgren

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Elin

så mysigt, jag har en stund kvar =)

Tommy

spännande :)

Hannah

Kika gärna in i min blogg, ställ gärna frågor så det blir lite mer "fart" i bloggen också! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

Tess

Åh, vad häftigt att det närmar sig! Hoppas att allt kommer att gå superbra! :) Kram

Svar: Tack Tess!
Sara´s Dagbok

Sanna

Som en slump hittade jag detta inlägg - och ganska snart är det dags för mig och min sambo att packa en liknande väska. Din lista kändes sund och inte packad med massa onödigt - ska skriva upp dessa punkter!

Svar: Vad kul att du gillade den Sanna. Lyxa till med nya kläder efteråt, det är en känsla som inte går att beskriva. Amningslinne är toppen, skönare är BH :-)
Sara´s Dagbok

Hanna Karlsson

Tycker din lista är jättebra. :-)

Svar: Kul att du gilla Hanna :-)
Sara´s Dagbok

Linda

Jag hade med morgonrock och innetofflor, som sambon fått med sig från Loka Brunn, med deras logga på..haha..eftersom morgonrocken var nyinköpt och kritvit så kändes det som att vara på spa. Bara lite ömmare i vissa regioner :P

Svar: HIhi! Underbar känsla :-D Viktigt att lyxa till det lite efteråt!
Sara´s Dagbok

Annster

Vad roligt :)




Kom ihåg mig?