The Tiny Universe - The Tiny Swede


Kl. 11:52 |
 
Hur söt är inte denna klänning ? Hihi :-D Den finns ända upp till storlek 2-4 år!
 Den finns HÄR!
 

Hej bloggisar!
 

Ännu en dag med strålande sol bjuder sundsvall på. I dag är det tisdag och det innebär dagis för Tilde 9-14 och det var en glad tjej som gick dit i dag :-) Om en liten stund kommer J och hämtar oss då vi ska till kommunen och skriva på papper om att det är han som är pappa till William. Åååhhh vad jag tycker det är fånigt! 
 
Något mer vi är sena med är att skicka in till skatteverket om vad William ska heta. Men nu tror jag vi har bestämt. Tilltalsnamnet och ett mellannamn har varit färdigt länge, men eftersom Tilde har tre namn vill jag också att William ska ha det :-) Hur många namn har era barn ?
 
 




Kommentarer
Therese

Min dotter har ett tilltalsnamn (som kommer först), ett mellannamn och ett efternamn, precis som jag. Hennes pappa har två mellannamn och har alltid tyckt att det är minst ett för mycket, så här var det aldrig någon diskussion ;) Snart får hela familjen också heta samma efternamn och det är något jag verkligen ser fram emot!

Svar: Ååå vad kul med giftemål! Stort grattis :-)
Sara´s Dagbok

Emma

Min dotter har tre namn + efternamn!

Tänkte på det här med att det är fånigt att skriva på faderskap. Vet att många håller med dig! Men jag tänker att det är viktigt att ett barns båda föräldrar är vårdnadshavare och att det på något sätt finns dokumenterat. Trygghet för både barn och förälder. Att bara skicka in papper skulle inte få samma tyngd då det är enkelt att skriva under med någon annans namn och göra någon till förälder mot sin vilja. Att skriva på och att namnteckningen bevittnas är ju trygghet för både barn och förälder. Sen finns det ju inget som säger att den som skriver på är den biologiska pappan dock. Samma sak gäller ju för gifta par och det fåniga ligger väl i så fall i att faderskapet blir automatiskt om föräldrarna är gifta. Eller hur tänker du?

Svar: Jag måste nog hålla med dig där ändå :-)
Sara´s Dagbok

Liw / gravid

2 namn :)
Jag har också tittat på det märket (nytt för mig) dem hade undrbart fina svartvita klänningar med harlequinmönster :)

Trebarnsmamman Liselotte

Här hemma har barnen ett tilltalsnamn och ett mellannamn. Maken har så men jag har två mellannamn vilket jag alltid tyckt varit för mycket (vilket kan bero på att alla mina namn är långa) så barnen har bara fått ett mellannamn. Och alla har fått ett som har en betydelse ifrån både min och makens sida vilket känns bra.




Kom ihåg mig?