William tre månader


Kl. 12:55 |
William har hunnit att bli tre månader och i går var det dags för tre månaders vaccinationen. Ett stick i vardera ben och det gick bra. Lite grin men det får man ju räkna med. Än så länge ingen feber, *peppar peppar*. Det var även dags för vägning och mätning och nu väger William 5860 gram och han är 59 cm lång. Han följer sin egen kurva så fint så fint. 
 
 
 
Vid tre - fyra månaders ålder hittar barnet sina händer och det gjorde William för någon vecka sedan. Det är även nu  man bör införa rutiner vid sänggåendet (börjar sova längre stunder mellan maten) men det har vi gjort ett bra tag. Nästa steg är att börja sova i spjälsängen som står så fint bäddat. Men hur behändigt är det inte att sova brevid nu när han ammar om nätterna ? Ja, latheten i mig har tagit över. Tilde sov i sin spjälsäng från dag ett och ALDRIG i våran säng. Antar att jag hade mer ork då. Blir man latare med barn nr två, tre, fyra och fem ? ;-)




Kommentarer
ninni

åh så goo :) ja tror min lille fick en feberdimp efter sprutan. minns dock inte vilken av alla sprutor han fått hehe

Sara T

Känner igen mig så väl :-). Vår dotter har aldrig sovit i vår säng men lillgrabben har gjort det mycket nu. Inte lathet tror jag men man väljer kanske de smidigare alternativen i större utsträckning. Med första barnet kan man ju sova när barnet sover, med en tvååring hemma funkar ju inte det så därför väljer iaf jag det som gör att jag får sova så bra som möjligt på natten så att jag orkar med dagarna.

Svar: Vi resonerar lika där :-)
Sara´s Dagbok

Charlie sov ofta i vår säng och kommer än på nätterna. Nikki sover hos oss ibland, men eftersom Charlie är en virvelvind när han sover så lyfter jag ofta tillbaka henne när hon ätit, alternativt får hon sova på ytterkanten med min arm runt henne som ett babynest och så drar jag spjälsängen kloss mot vår säng. Vi har det trångt men mysigt och jag sover väldigt bra trots omständigheterna :)

Nikita

Som föregående skriver
Tkr inte man kan kalla de lathet .. Utan mer att man väljer smidigare enklare lösningar för att man har fler saker att anpassa sig efter ..
Man är ju oftast tröttare med fler barn åxå ;)




Kom ihåg mig?