Grönkålschips


Kl. 19:58 |
För någon dag sedan provade jag att göra de omtalade grönkålschipsen för första gången. Jag kom över en påse med färdigskuren grönkål på hemköp så jag kunde inte låta bli :-) Jag är glad att jag provade för jag gillar det verkligen. Chipsen blir superfrasiga (nytt gravidcravings, älskar frasiga saker) och jag älskar saltsmaken som blir (om du väljer att krydda med havssalt). Helt klart en ny favorit här hemma. Extra plus är ju att grönkål innehåller massvis med antioxidanter, JÄRN, C-vitamin, A-vitamin och lutein!  
 
 
 
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg över grönkål på bakplåtspapper. Ringla över olivolja och havssalt (eller någon annan krydda du gillar, men jag rekomenderar att börja med enbart salt). Stoppa in i ugnen ca 8 minuter till de har blivit hårda och krispiga. 
 
Nästa gång ska jag göra någon fräsch dipp till!
 
 
Älskar skålarna som faktiskt är ett loppisfynd! Jag lyckades få tag i 6 stycken. Perfekt att ha lite godsaker i eller när vi äter tacos :-) 




Kommentarer
Hanna Karlsson

Det låter riktigt gott!

mamma till william o wilma

Kan vara ett tips att testa,,jag älskar godsaker o måste sluta så detta skulle varit skoj att testa :)

michaela- mamma till tre 💗

åh. måste också testa! tack för toppentips!

Svar: Vad kul! Berätta gärna vad du tycker :-)
Sara´s Dagbok

Emma Grann Fotografi

Bra tips!

Svar: :-)
Sara´s Dagbok

Blev det gott då? Man kan ju göra chips av så mycket :) salt och blomkål, funkar det verkligen?

Svar: Det blev så gott! Men blomkål vet jag inte ?
Sara´s Dagbok

Mer grönkålschips till folket :) Så gott och nyttigt dessutom!

Svar: Hihi, håller med :-D
Sara´s Dagbok

Alina

Ställ gärna frågor i min frågestund som jag har på bloggen. Direktlänk: http://oncelikethis.blogg.se/2014/january/fragestund.html#comment

Intressant, hade aldrig hört talas om faktiskt :) Får se om jag hittar några här nere :)

Svar: Håller tummarna!
Sara´s Dagbok

jenny

De måste jag testa. är ju bättre än att äta chips när man vill gå ner lite i vikt:)

Svar: Precis :-) Nu framöver ska jg prova göra egna chips av rotfrukter. Palsternacka, rödbeta osv :-)
Sara´s Dagbok

Lisa - Kreativ bakning ♥

Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna "kaffekoppar" i silikon! Tävla här: http://muzicmecupcake.blogg.se/2014/january/tavling-i-samarbete-med-sockerflingase.html#comment
Tycker du inte om såna här kommentarer ber jag om ursäkt. Kram ♥

biggeros

Det lät nyttigt och bra. Det ska jag absolut prova. Fin skål!

sonia

nyttigt & goottt

Nichole Bengtsson

Hah vad kul! Det måste jag testa!

Beatrice

måste provas göra :)

Robex Lundgren

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

Emilia

Visst är det gott? Jag upptäckte dem för några månader sedan och nu gör vi dem ofta hemma!

Vi serverade dem till och med istället för pommes senast vi bjöd på hamburgare till vänner. Alla blir verkligen förvånade över hur gott det är :D Extra glad blir man ju för att det är så nyttigt.

Svar: Åååå vilket bra tips! Tack , det ska jag också göra :-)
Sara´s Dagbok

Amanda Niclasson

Så fin blogg du har!!

Svar: Tack Amanda :-)
Sara´s Dagbok

Lisette

Åh vad gott!

Hedda Rönnlund

måste verkligen testa det här!:D

Svar: Ja gör det :-D
Sara´s Dagbok

cajsa torres

jag måste verkligen testa :D

Svar: Ja det tycker jag du ska göra. Det är ju så enkelt också :-)
Sara´s Dagbok

Marja - Baka Sockerfritt

Jag gjorde också grönkålschips, fast vid jul. Gott och riktigt hälsosamt!

Klara

ser bra ut:)

Sofia

låter supergott!

jessi

blev dett gott? läs och kommentera gärna min blogg

Nalliiz

Ser inte helt fel ut ^^

sofi

men så gott:) Det där ska jag testa i helgen!!
Tack för tipset, och kika gärna in hos mig !!

Isabell Edvinsson

Ser smaskigt ut det där!

Johanna

Oh, nu fattar jag varför det inte lyckades för mig när jag testade i julas - jag hade för varm ugn! Tack så galet mycket för ditt inlägg, nu är det dags för mig att göra ett nytt försök! :D

Cecilia

det där är riktigt gott! :)bra till kvällsmyset eller som tillbehör till en vanlig måltid.

www.energylife.blogg.se

Anonym

ser supergott och nyttigt ut (:

Sara

Spännande! Det där får jag allt ta och prova!

paulina

åh de här ska jag testa!

Carolina

Det där ska jag också ta och testa!! :-)

Amanda

Vilket bra tips, kommer definitivt att testas till helgen! :)

Sofia

Ser spännande ut :-)

erikasblogg.se

Har hört talas om det där och måste absolut testa göra egna! Tack för enkelt recept :)

Caisa Källgren

åh vad gott det såg ut!

Princess Lilla Lii

Låter ju riktigt intressant, måste testa!

Emma Hå

Jättebra tips! Är själv inne på spåret att äta mer kål, både ur närings- och miljösynpunkt. Perfekt de där mysiga hemmakvällarna =)

//Emma Hå

Michelle Gawronska

Mums!

ebba brobeck

Jag har provat att göra sådana chips, de är såå goda!!

Angelnrone

Oj så smaskigt!
Så enkelt och nyttig ska testa det här imorgon!
Tack snälla för tipset!
Kram Angelnrone♥♥♥

jennie pluggar i los angeles

OH grönkåls chips är så gooottt!!

Malin

Mums! Detta ska testas. Har oxå hört om detta ett tag nu så ja, det är dags :)
Älskar ju chips..detta kan bli ett bättre val liksom.
/malinedlund.blogg.se

Felicia Thiel

oj så gott!!

Popkungen

Vill testa! :)

Jasmine

Du har ett sätt att skriva på som förmedlar positivt energi och glädje. Tack för det.
Kram

Sara Ekman

Det lät spännande, måste testa :)

Joe

Åh vilket bra tips. Grönkål är ju SUPERGOTT! Och nyttigt.

irma frisör och makeupartist!

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga festfrisyrer och nya trender!

Välkommen!

Amanda Andersson

Oh det skall jag prova. Ser gott och fräscht ut :)

Mikxki

Det ser gott ut :)

NATALIE

åh vad spännande och gott det ser ut! :)

Paulina Suonvieri

oooh asså grönskålschips är SÅ UNDERSKATTAT. jag menar, det är ju såååååååååå gott hahaa kan äta det ständigt ;)

//paulinasuonvieri.blogg.se

eantonia

Oj det där måste jag prova! :D

leonor broberg

vill verkligen prova!

Fyrtiotaggare

Underbart att hitta någon som testat, jag måste verkligen göra detsamma!!! ser smarrigt ut. Och jättefin skål :)

Fyrtiotaggare

Underbart att hitta någon som testat, jag måste verkligen göra detsamma!!! ser smarrigt ut. Och jättefin skål :)

Therese

Åh jag måste testa det! Det är superpopulärt här bort i Kanada, kanske härifrån idén kommer, vem vet! :)

eantonia

Kan man använda rypsolja istället fö olivolja? :)

Svar: Det tror jag säkert :-)
Sara´s Dagbok

G

Så otroligt bra ju! Nyttigt och gott! :)

Louise

Åh vad gott!

william

mm så gott:D
gjorde det i julen :D

Anna

Ser gott ut! Måste testa :-)

Cissi Larsson

Lät som ett spännande tips! :)

Passa på att vara med i min tävling om att bli publicerad i en vecka på min blogg! Regler finns på bloggen :)

Elin

det där har jag tänkte prova flera ggr, nu måste det snart testas =)

måste pröva

linda

Åh detta måste jag prova! Låter supergott ju :D

Hoppas att allt är bra med dig, kramar!

Sv: oj, haha, nej blomkål var det ju inte xD




Kom ihåg mig?