Graviditetsvecka 29 (28+1)


Kl. 12:57 |
I går gick vi in i graviditetsvecka 29 (28+0), helt galet att vi snart är i vecka 30 och därmed den sista tredjedelen av denna graviditet! Bebisen är ca 37 cm från huvudet och foten och väger ca 1250 g. Det börjar bli lite trångt och den trycker med armbågar och knän. Nu kan den genom stresshormoner som kommer via blod till moderkakan känna av om jag är stressad eller upprörd.
 
Jag fick en läkartid i går för att kolla upp bebisen eftersom jag har haft så ont i magen och den mår så bra där inne. Det finns inga tecken på att något är på gång. Men jag fick en rejäl utskällning att jag inte hade åkt in till sjukhuset. Så får jag lika ont igen är det bäst att göra som hon sa. Buksmärtor ska tas på allvar! Men det är väl så med oss som jobbar inom vården, vi biter i hop och åker inte in förrän det redan är för sent! Men den låg med huvudet upp och fötterna ner. Jag är lite orolig nu över att den inte kommer att lägga sig till rätta. Men det har varit väldigt mycket bök och stök i dag så kanske den har gjort det nu ? Det får jag veta i morgon, då är det dags för ett barnmorskebesök :-)
 
 





Kommentarer
Sandra

Å vad fin du är! Jag gick in i v 31 igår och kan verkligen inte förstå hur fort tiden går denna graviditet. Det är väldigt roligt att följa dig precis som jag gjort sen du blev gravid med Tilde då även jag väntade mitt första barn :)

Jag håller tummarna att barnet vänder på sig! Den har ju fortfarande både tid och utrymme för det :)

Kram

Svar: Tack Sandra! Vad roligt att du hänger med :-) Snart har vi våra pluttisar här :-D
Ja jag hoppas det :-) Vill inte vara med om ett vändningsförsök.

Stor Kram!
Sara´s Dagbok

Jaaaa, synd att du är gravid (eller ja, jättemysigt såklart, haha) annars hade vi tagit en runda när vi kommer uppåt här nu snart, men fika kanske iallafall? <3

Kramar

Svar: När ska ni komma upp ? :-) Vore ju så himla kul att ses! <3
Sara´s Dagbok

Och du är ju såå vacker med magen, vi pratar redan om en liten trea, magi!! <3

Svar: Tack vännen <3
Åååå men vad är det du säger, en lite trea! <3 Kram!
Sara´s Dagbok

Sandra

Å vilken fin mage! Jag väntar också vårat andra barn och har en son som är 3 år. Följde dig förra graviditeten också och så kul att följa igen. Är du mycket sötsugen? Jag vill ha sött hela tiden känns det som. Gör mig lite oroad.. ;)

Sandra

Å vilken fin mage! Jag väntar också vårat andra barn och har en son som är 3 år. Följde dig förra graviditeten också och så kul att följa igen. Är du mycket sötsugen? Jag vill ha sött hela tiden känns det som. Gör mig lite oroad.. ;)

Svar: Tack Sandra :-)
Ja vid denna graviditet äter jag ALLT! Och gärna godis och ostbågar ;-) hahaha!!! Men som tur är så är vågen väldigt snäll med mig. Än så länge!

Hoppas du mår bra! Vilken vecka är du i ? Kram
Sara´s Dagbok

Lina

vad skönt att du kollade upp det och att det såg bra ut. Jag börjar verkligen känna att det är tungt i kroppen nu. Heltidsjobb och sen ska man orka med sitt eget också.

Bebisen har ju fortfarande ganska mycket utrymme inne i magen så det kan nog dröja innan den lägger sig till rätta. Hoppas allt går bra imorgon!

Svar: Ja, så himla skönt! Ja fy fasen vad tungt det är. Förhoppningsvis jobbar jag bara februari ut! Så skönt.
BM sa i dag att har den inte vänt sig i vecka 25 ås blir det UL och vändningsförsök i v 36 och det vill jag verkligen slippa! Men som du skriver så lägger den nog sig till rätta :-D
Sara´s Dagbok

Sladdisa

Vi går snart in i vecka 25 och jag är sjukt otålig. Denna graviditet har om möjligt gått ännu långsammare.
Kan vara för att den varit kantad av lite mer krämpor. Tycker mest det varit jobbigt.
Fick oxå en utskällning när jag var inne. "/

Min BM sa att andra barnet gärna vänder sig senare, hoppas att denna lilla vänder sig snart och att min foglossning blir bättre.
Usch, vilket gnäll på mig! :)

Fin mage har du iaf ;)

Svar: Nej men vad säger du ? Jag tycker den bara rusar i väg :-) Tänk vad olika det kan vara :-)
Det är helt OK att gnälla Isabel, du är så välkommen att gnälla här inne :-D Kram!!
Sara´s Dagbok

Lina

När jag väntade Alma så fick jag åka in i v.37-38 (kommer inte ihåg exakt) för att BM trodde hon låg i säte. Hon var en riktig vilde till bebis. På ul visade det sig att hon låg rätt i alla fall :-) så skönt. Men som någon skrev, det tar längre tid när man väntar andra barnet

Svar: Ååå så skönt att hon låg rätt :-) <3
Sara´s Dagbok

Denise - Mama till Noah!

Så fin du är!

Svar: Tack Denise <3
Sara´s Dagbok

A f r o b e l l e

Så fin mage. Tiden som gravid går verkligen undan efter vecka 20 känns det som :)

Svar: Tack :-)
Ja det gör den vekrligen. Den bara springer i väg!
Sara´s Dagbok

Sandra

Jag är i vecka 30 nu. Ligger en vecka efter dig tror jag. Jag är i vecka 29+1 idag. =)




Kom ihåg mig?