Där vi lagar maten


Kl. 15:55 |
Tänkte visa er några bilder på vårat kök som ännu inte helt är färdig. Många av er har efterlyst bilder men eftersom vi inte är helt helt klar har det inte känts så roligt, men okejdå! Det fattas lite fogning, listning och annat småfix som förhoppningsvis blir fixat snart. Vårat kök kommer från IKEA. Dock har vi köpt fläkt och kyl coch frys någon annanstans. Vi valde mycket lådförvaring eftersom de sväljer så mycket mer än vad väggskåpen gör och vi är så nöjd. Vi får plats med så mycket.
 
 
Spishällen är avlång med tre plattor. Många undrar hur vi klarar oss på det men vi har aldrig mer än två plattor i gång. Har aldrig haft. Så det fungerar jättebra :-)
 
 
Jag tror inte jag behöver nämna att jag älskar våran diskho. Ett tips till er som funderar på en likadan, köp en blandare med "duschslang" :-)
 
 
Nu hoppas jag att potatisen ska koka färdigt snart så jag kan hämta upp Tildebus från dagis! De senaste dagarna vill hon inte med hem. Det blir alltid en kamp och jag måste erkänna att det är lite jobbigt med magen att springa och jaga och fajtas med påklädning. Men jag får väl se det som ett tecken på att hon stortrivs ? I morgon är vi alla fall ledig och då ska vi ta en tur ner till Hudiksvall efter lunch, vi längtar!




Kommentarer
Erika

Så himla fint kök! :)

Svar: Tack Erika :-)
Sara´s Dagbok

Gunilla

Jättefint kök! Fiffigt med avlång spis, tycker det är så bökigt att ha något på de plattor som är längst in. Och när du säger det - man använder ju aldrig alla fyra plattorna.
En annan sak - den röda grytan, vad är det för sort? Det ser ut som en som vi funderat på att köpa som heter Chasseur och är rund (5,6L).

Ha en bra kväll, kram

Svar: Den röda grytan är Le Creuset. Så välanvänd :-)
Sara´s Dagbok

Rebecca

Har likadan spishäll som ni och under de åren jag har haft den har jag aldrig saknat fjärde plattan :-)

carina

Nu har jag följt din blogg till o från sen du fick + med Tilde, så nu är det väl dags att kommentera :)

Måste säga att jag tycker SÅ mkt om din stil! Jag bor själv ute på landet o söker den mer lantliga stilen men har så svårt att "se". Så jag gå ofta in här för att få mig lite inspiration! Tycker det är så många som har det så stilrent o sterilt i deras hem. Har faktiskt svårt att hitta bloggerskor som vill ha det lite lantligt men ändå stilrent.

Vad hittar du din inspiration? Så himla snyggt kök förresten!! :)

Kram

Svar: Hej Carina! Vad roligt att du lämnar ett spår och TACK för din fina kommentar :-)
Jag tycker det också är svårt med inredning och har precis som du svårt att "se". Jag vet precis vad du menar. Jag köper det jag tycker är fint och blandar nytt med gammalt. Men jag följer många på instagram som visar inredningsbilder :-)

Kram!
Sara´s Dagbok

Carina

Har du nån speciell du följer som du själv känner att här är det mkt lantligt här skulle (jag då) få lite inspiration?

Jag kommer ihåg när jag skulle välja kök då fick det bli lika dana luckor som ni o svart kakel. Idag kan jag nästan ångra det o tycka det är för "hårt" ditt kök känns värmt i o mjukt.

Kram

Svar: kolla in :fru_hult
silverhome
levlantligt
interiorforyou
mittialltvitt
julasvitadrommar
malinanshagen
mariasvitabo


:-)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?