Tapet till Tildes rum


Kl. 18:36 |
 
 
Som jag längtar till det är dags att börja fixa med Tildes rum. Just nu håller vi på med det sista i trappen, sedan ska vårat blivande sovrum få en tapet och lite färg och sen är det Tildes rum! Här får ni en liten glimt av tapeten, känner ni igen den ? Tapeten kommer klä en vägg och resten blir vitt. Jag tror det kommer bli riktigt bra :-)
 
Nu pågår kvällsfika här. Jag vet inte om jag har berättat för er men för några månader sedan slutade Tilde dricka välling till kvällen. Från ena dagen till den andra så tvär vägra hon. Nu får hon istället en smörgås med lite mjölk eller en smoothie. I bland äter vi middag sent så då vill hon inte ha något. Gissa om jag hade svårt att acceptera det i början ? "Hon är ju så liten än, klart hon måste dricka välling på kvällen" hahaha! Men hon somnar lika gott ändå!




Kommentarer
Pauline, mamma till två små

Å va roligt att göra om en massa. Jag längtar tills vi ska börja med köket och vår trapp. I sommar ska vi även göra om vår uteplats och det ska bli så härligt =)

kram

Svar: Ååååå vad spännande! :-)
Sara´s Dagbok

Eleni

Den där tapeten var också med som förslag till Mayas fondvägg här i våras när vi var på jakt :) Det föll till sist på en annan men den är jätte fin! :)

Och känner igen det där med vällingen. Kände exakt lika när Maya en dag vid 1 1/2 års ålder helt plötsligt totalvägrade. Så för vår del känns det som det är evigheter sedan vi behövde blanda välling. Men nu är det (nästan) snart dags igen :)

Svar: Ja den är ju så fin! Vill ha upp den nu :-D
Jag skulle tro att Tilde kommer vilja ha igen när hon ser bebisen dricka sen, haha! Men faktiskt så är det rätt så skönt att slippa blanda vällingen och göra rent flaskorna :-D hihi
Sara´s Dagbok

19 ÅR, TVÅBARNSMOR & GIFT.

Vilken fin tapet, ska bli roligt att se hur det blir när den är uppe! :-)

Svar: Hoppas kunna visa er snart! :-)
Sara´s Dagbok

August har aldrig druckit välling så vi har också kvällsfika ibland. Så mysigt tycker jag :) Häftigt ändå att de börjar bli så stora att de kan berätta & visa vad de vill & behöver. Så fascinerad över att de växer & utvecklas så!

Svar: Sen är det väl bara här i sverige som vi ger barnen välling ?
Ja nu har de vefkligen en egen vilja våra små! hahaha :-D Älskade ungar!
Sara´s Dagbok

Det ska bli kul att se resultatet sen. Tapeten ser riktigt fin ut.

Svar: Hoppas kunna visa om någon vecka :-D
Sara´s Dagbok

Gunilla

Jättefin tapet!
Så var det för oss också, en dag var det bara nej tack till kvällsvälling. Vår M (2,5 år) äter middag ca 18 och lägger sig 19 och somnar finfint. Så nu när hon blev två och ett halvt var det samma med morgonvällingen och nu äter hon yoghurt och macka som oss. De är bestämda de små :)

Svar: Ja, hihi! Och det går ju liksom inte att tvinga heller. Somnar de gott och sover bra hela natten så är det ju mätta och nöjda :-)
Sara´s Dagbok

Pernilla Chis

Skojsigt! Vi har ju också börjat fixa rum till Lia nu. Jätteskojsigt :)
Lia älskar mat och äter ibland jättestora middagar då vi också brukar äta sent, men välling vill hon alltid ha oavsett om det bara blir en timme emellan ibland.

Svar: Ja men jag såg ju på instagram! Ni har valt en SÅ fin tapet <3
Sara´s Dagbok

Nikita

Va fin tapet !!!

Svar: Jag hoppas det kommer bli bra! :-)
Sara´s Dagbok

Carolina

Ser ut som en tapet som en kompis dotter har i sitt rum.. Den kommer från PIP Studio tror jag. Så kul att fixa med barnrum!!

Svar: Precis :-) Som jag längtar nu till den kommer upp :-)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?