Trolska skogen


Kl. 21:24 |
I dag tog vi en tur till Trolska skogen. Det är väl den enda utflykten vi gjort under denna semester. Vi har fyllt sommaren med massa sol och bad och massa måsten med huset i stället. Lite för trist sommar om ni frågar mig som är en rastlös själ som vill göra så mycket som möjligt. Hade sett fram emot en tur ner till furuvik, en stockholms vistelse och besöka skansen och Junibacken etc. Men jag fick ju till sista komma iväg, om det nu bara var några mil söder om sundsvall ;-) hahaha!
 
 
Eftersom inte Tilde riktigt vågade gå fram och säga hej till draken och borsta hans tänder så fick jag och William göra det :-)
 
 
Att hoppa i jättens snuttefilt var nog det roligaste enligt Tilde. Och måla med lite vattenfärg såklart. 
 
Jag tycker nog att Tilde var lite för liten men vi hade en mysig dag i alla fall hela familjen. Nästa år kanske hon förstår lite mer och hänger med på ett annat vis. Enligt hemsidan är det för barn mellan 5-10 år. Trolska skogen är ett sagoäventyr. Det är en stig man ska gå (dryga 2 km) och på vägen får man träffa olika figurer och samla på sig kartbitar, som ett pussel. Och på slutet av stigen har man förhoppningsvis lyckas få tag i alla bitar för att kunna ge till tomten. Har man lyckas med det så kan tomten befria alla små troll som är tillfångatagen av häxan! Ska bli spännande och se vad som blir nästa år. Vill du också besöka Trolska skogen har du helgen på dig. Sedan är det slut för säsongen. Här är hemsidan!




Kommentarer
Ninni - Vimsiga mamman

Men va mysigt, så roligt upplägg! Hade faktiskt inte hört om de innan




Kom ihåg mig?