Rutinultraljud


Kl. 12:21 |
I förmiddags kl 10.00 hade vi tid för Rutinultraljudet. Väldigt speciell känsla att gå efter det röda strecket, ta hiss nr 2 och åka upp till våning tre. Förlossningen till höger och kvinnokliniken/avdelningen till vänster. Många minnen började komma upp. Men när vi väl kom in i väntrummet och satte oss ner började allt att lätta. Vi behövde inte vänta länge, kanske fem minuter innan det var våran tur. Vi gick in i samma rum som sist, när vi skulle få se Tilde för tredje gången. Direkt när hon la probern på magen så fick vi se Tildes lilla syskon. Där låg den och sög på tummen, hade benen i kors och allt såg bara bra ut. Fostervatten låg i magsäcken och urinblåsan var fylld.  Livmodern ligger i bakvägg, precis som med Tilde och den lilla uppskattades väga 200 gram och var 18 cm lång. Så himla skönt att allt såg fint ut, även denna gång.
 
 
BF fick vi framflyttat till den 22 april. Alltså fyra dagar innan Tildes födelsedag Så i dag är jag gravid i v.19 (18+1) och byter numer graviditetsvecka på onsdagarna
 
Tänk vad allt blir verkligare efter att ha sett den på bild. Även om jag känner full aktivitet hela dagarna så har jag nog inte riktigt förtsått förrän i dag. Saker och ting börjar falla på plats. 
 




Kommentarer

Men åh, lilla pyret då <3 Så skönt att allt såg bra ut vännen!

Puss & kram!

Svar: Ja så himla skönt :-) Tack vännen!!
Sara´s Dagbok

Nikita

Åh så härligt !
Men du det är ju våning 2 å Inte 3 ;)

Kram !!

Svar: Hihi, som vanligt blir det fel när jag skriver :-P
Sara´s Dagbok

Pauline, mamma till två små

Gud så underbart att få se sin lilla bebis på UL, jag längtar verkligen tills det är vår tur. Men vi får vänta i några veckor till.

kram

Svar: Ja allt blev så mycket verkligare och nu börjar jag förstå <3
Sara´s Dagbok

Johanna

Mysigt!! Tog ni reda på könet? Sälv gjorde vi inte det med första men är rätt sugen med nästa barn i framtiden:)

Svar: Nej vi tog inte reda på :-) får bli en överraskning :-) Hihi
Sara´s Dagbok

Carolina

Härligt att allt såg bra ut! :-)

Svar: Jaaa verkligen :-)
Sara´s Dagbok

Gunilla

Åh vad underbart! Kom ihåg det som det var igår <3
Härligt att allt såg bra ut. Ska bli spännande att följa er väg framåt :)

Svar: Tack :-)

Hoppas på att få mer tid till att uppdatera. Finns mycket jag vill skriva om nu :-) hihi Kraaam!!!
Sara´s Dagbok

Michaela

Åh vad mys!

Jag kan inte låta bli att avundas dom som går igenom allt det ni går igenom igen.

Vårt andra barn är 6 månader nu och det går alldeles för fort :(

Ett stort grattis!

Svar: Ja tänk vad tiden går snabbt !! <3
Sara´s Dagbok

Lina

Vad mysigt att få se bebisen. Ja det är verkligen svårt att greppa att man har ett litet liv där inne.

Sandra

Härligt att allt såg bra ut :) kram

Mikaela

Jag kan nästan lova att det är en lillebror :)

Svar: Hihi, jasså? Hur då? :-)
Sara´s Dagbok

Suzanne

Ett STORT varmt grattis, vad mysigt för er!! :-)

Hoppas du får upp järnvärdet, det är jobbigt när det är lågt.
Ett litet tips: Prova att ta järntabletten tillsammans med ett glas apelsinjuice och kombinera med en till två huttar blutsaft om dagen.

Hälsa så mycket till pappa J från mig, kram Suzanne (gammal gymnasieklassis till J)

Mikaela

Jag ska avslöja varför jag är så säker när han har kommit ;)

Svar: Haha! Vad rolig du är Mikaela, nu får du berätta! :-P
Sara´s Dagbok

Mikaela

En kompis till mig berättade för mig sannolikheten att det blir en pojke eller flicka och jag har märkt att den tesen stämmer skrämmande bra,därför är jag så säker.Och jag avslöjar den om jag har rätt :)

Svar: Men så spännande :-) hihi
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?