Gravid v 18 (17+2)


Kl. 12:39 |
I lördags gick vi in i vecka 18! Nästa vecka är det dags för RUL, som vi längtar. Det enda som besvärar mig just nu är den enorma trötthet som har kommit tillbaka. På eftermiddagen är det som att någon trycker på en knapp så somnar jag. Obehglig känsla som jag aldrig upplevde med Tilde i magen. Men det beror säkert på det låga blodvärde jag har (som jag inte hade med Tilde) och jag har börjat äta järntabletter lite smått. Så det borde bli bättre snart. Hade inte Tilde sovit i sitt rum, hela nätterna, vet jag inte hur jag skulle orka med dagarna. Hon känner nog på sig att jag behöver sömn ;-)
 
 
 "Graviditetsvecka 18 griper barnet, sparkar och suger. Kanske viftar det också lite med tårna. De tränar på sina reflexer på så sätt. De blivande tänderna bildas nu bakom knopparna som redan utvecklats för mjölktänderna. Fostrets längd från hjässa till fot är ca 21 cm".
 
Här var jag gravid med Tilde i samma vecka.
 






Kommentarer
BeaS

Känner igen den där tröttheten... sjukt hur trött man kan vara. Jag har bra blodvärde men var sjukt trött ändå fram till ca v 17 sen har det vänt. visst är jag inte lika pigg som innan men det är inte samma "dimma" om du förstår vad jag menar.
Hoppas det vänder för dig också snart :)




Kom ihåg mig?