Supersets


Kl. 14:04 |
Idag har jag kört supersets, vilket jag gör varje måndag. Det betyder att jag gör två övningar på raken utan vila mellan övningarna. Jag vilar först efter jag har gjort övning nummer 2. Jag vilar i 30 sekunder och gör sedan om övningen ytterligare 2 gånger innan jag gör över till nästa par. Hänger ni med ? Detta är sjukt jobbigt och jag får även in mycket flås. Alla övningar görs med 10 repetioner. Ett tips, sök på övningarna på youtube om du vill se hur de ska göras :-) A1 Djupa knäböj med boll A2 Axellyft åt sidan B1 Rulla in bollen B2 Armhävningar på boll C1 Ett bens knäböj C2 Planka rodd, bänk/stol (jag kör 10 stycken direkt och byter sedan arm) D1 Höftlyft på boll D2 Hög rodd, liggandes på bänk. Jag avslutade med plankan på boll 1 min x 3.

bild-50

Som ni ser så behöver jag inte ta mig till gymmet för att göra övningarna. Förutsatt att jag har lite vikter och en fitnessboll hemma (finns billigt på rusta). Men jag har valt att ändå sticka till gymmet eftersom jag spenderar mycket tid hemma och tycker det är skönt att komma i väg.





Kommentarer
Mamma Emelie

Åh va kul, tack för inspirationen.. Detta ska jag med glädje testa så fort förkylningen gett sig av!!
Men plankan 1 minut x 30 ! Klarar jag nog inte av;)
Kram på dej!

Svar: Haha! Va, gör du inte ;-) hihi 3 minuter ska det ju stå. Hihi ;-) ;-)

Berätta sen vad du tyckte om passet :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?