Pannkakslunch!


Kl. 12:12 |

Hej bloggisar!

Jag har precis fått stoppat i mig lite lunch i lugn och ro medan Tilde vänt upp ner i köket. Idag ekade det verkligen i kylen och vi ska snart bege oss ut och fylla på. Så idag blev det pannkaka till lunch. Jag ser alltid till att ha ägg, havregryn, mjölk och kesella hemma och det är precis vad som behövs för att göra dessa pannkakor med recept från Mammafitness!

DSC_03692 ägg

1 dl Lättmjölk

1 dl fiberhavregryn

100 g kvarg

51 gram lågkalori äppelmos

Blanda ägg och havregryn. Häll sedan i mjölken och mixa till en smet. Görs inte det flyter mjölken ut i stekpannan. Stek till två pannkakor och servera med kesella och t.ex äppelmos. Enligt receptet ska det vara rivet äpple men det hade jag inte hemma. Det är även gott att äta med bär, t.ex hallon!

Smaklig måltid!





Kommentarer
Johanna

Åh, gott!
Du menar mixa som i mixa med typ stavmixer eller blender va? :)

Johanna

Svar: Precis Johanna :-)
Sarasdiary

Malin

Det receptet måste jag testa någon dag. Tack för tipset.

Svar: Varsågod! Hoppas du gillar :-)
Sarasdiary

ah..låter väldans gott! och vilket roligt tips med ägget i gröten här nedan. har aldrig hört talas om det tidigare men måste absolut testa! mättande frukostar är guld :)

Svar: Ja du måste testa! Jag tyckte det smakade riktigt gott :-) Kram!
Sarasdiary

Maja

Blir det alltså 2 pannkakor av det receptet?

Svar: För mig blir det två :-)
Sarasdiary

Ana

Hej Jag är Ana från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som denna. Ser fantastiskt!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com




Kom ihåg mig?