Ägg i gröten


Kl. 07:51 |
God morgon på er. Jag tänkte börja denna tisdag med ett litet tips till er. Många av er kanske redan har testat detta men för mig var det första gången. I helgen hade vi tokigt nog inga färdig kokta ägg (vilket vi alltid brukar ha i kylskåpet. Perfekt mellanmål att bara kasta i sig lite snabbt tillsammans med en frukt eller att ta med i farten) och jag äter alltid kokt ägg till gröten. Men att vänta på att äggen skulle bli färdig hade jag ingen lust med så istället knäckte jag ett ägg i gröten medan den kokade i hop. Och vad blev resultatet? Jo en riktigt härlig fluffig och super-mättande gröt :-) Det var inte sista gången jag testade detta. Har du testat ?

DSC_0359

Visst ser det gott ut ?





Kommentarer
Amanda

Vilket smart tips!!:-)

Svar: Kul att du gillar :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?