Pulvergröt


Kl. 08:59 |
God morgon bloggisar! Frukostarna är i magen och nu är det lek som gäller varvat med tvättstugan. Jag måste fråga, vad äter era ett-åringar till frukost ? Vi har helt snöat in på denna pulvergröt till Tilde. Den är ju så enkel och smidig. Jag vet ju att hon kan äta samma frukost som vi; fil, vanlig gröt, smörgåsar etc men tycker på något vis att denna gröt är ett säkert kort ;-) Dock brukar hon få smaka våran frukost och dessutom brukar hon alltid få en smörgås och eller ett ägg till gröten också. Här om dagen var det helt slut på hennes gröt så J gjorde lite fil. Men tror ni det gick att äta fil just då ? Så klart inte. Men får hon smaka av oss går det ner flera skedar. Konstigt det där... Min tanke är att dagis kommer ordna med maten, både frukost och lunch. Där serveras det ingen pulvergröt eller barnmats-burkar. Eller hur ? ;-) Senast överförda89

Senast överförda90

Nej, nu är det dags att kila ner till tvättstugan igen. Vi hörs lite senare :-)

PS. Just nu får jag många många spamkommentarer så det kan hända att just din hamnar i papperskorgen. Så får du inget svar på din kommentar så skriv gärna igen.





Kommentarer
Nathalie

Hej när min son var ca 1 år så åt han bara vanlig mat, det gjorde han ifrån ca 6 månaders ålder då han vägrade att äta välling . ;)

Svar: Hoppas fin lille bebis vill komma snart. Tror det blir i morgon, på Sara-dagen :-) :-) hihihi
Sarasdiary

Lisa

Barnmatsburkar funkar bäst då dom är riktigt små, tycker jag! Ettåringar kan gott äta vanlig mat :)

Kristin

Våran 1 åring äter allt vi äter, så till frukost kan det bli. Havregrynsgröt, mannagrynsgröt, fil, youhurt, smoothie, macka, ägg, jucie, mjölk!
Så dessa saker brukar vi variera mellan så det inte blir samma samma!

Ika

Vi kör också på sån pulvergröt. Eller ibland blir det gröt och ibland välling och så en liten smörgås till. Försöker dock avvänja vällingen då jag tycker det är bättre att hon får gröt till frukost. Men åh här jag bor finns det bara en sorts gröt från 1 år, det är tråkigt med dåligt utbud.

Malin

Min dotter äter vanlig havregrynsgröt med bär (hallon, blåbär eller efter säsong - som nu hjortron och jordgubbar). Man kan ju mixa havregrynen till en början och koka sen för att vänja vid grynen successivt. Om de är känsliga magen eller inte är van "bitarna" av grynen :)

Rebecca

Min 1 åring äter samma mat som vi. Han får välling men annars samma, väldigt smidigt :-)




Kom ihåg mig?