Söndagsträning!


Kl. 17:30 |
Det var inte alls planerat för träning idag men sedan kom jag på att det kommer inte bli någon träning i morgon kväll eftersom vi ska på invigning på mitt jobb. Så det vara bara att byta om och fara iväg efter våran lilla loppistur! Idag är det sista dagen som EGO kör gratisvecka och det märktes, så himla mycket folk. Men som vanligt kommer det att glesa ur. Så vad blev det för träning i dag ? Som ni vet har jag förälskat mig i intervaller på löpbandet men jag har aldrig varit riktigt bekväm med att springa snabbt på just bandet. Så idag blev det lite teknikträning med att hoppa av och på bandet och det gick riktigt bra. Så i fortsättningen kommer jag köra med lite högre intensitet och hoppa av mellan intervallerna, har nog aldrig svettats så mycket som idag ;-) Uppvärmning - 1 % höjning på bandet och 5.5 km/h i 5 minuter. 1 minut - 8 km/h 1 minut - 8.5 km/h 1 minut - 9 km/h 2 minuter  - 5.5 km/h Gjorde ovanstående två varv och sedan blev det lite avhopp: 45 sekunder - 10 km/h Hoppade av bandet vilade i 15 sekunder och hoppade sedan på 10km/h igen. Upprepades ca 5 ggr. Sedan blev det liiiite benträning med Tabata-appen: Benböj 20 sek x 8 (vila 10 sek) Utfall 20 sek x 8 (vila 10 sek) Och avslutade såklart med plankan 20 sek x 8   bild-25

Nöjd och glad efter dagens pass! 

     




Kommentarer
Nena: Foto - DIY - Inredning

Så duktig du är :) Blur sugen på att testa ett av dina pass på gymmet :)

Svar: Du får berätta sen hur det gick :-)
Sarasdiary

Tina

Otroligt bra med intervaller skärskild med att springa fort och hoppa av , gjorde så i minst 2 år och funkade perfekt för mig . Tillslut döpte de ( gymens personal) en av löpnanderna efter mig .. Haha. Det var roligt att komma dit se att det står på löpbandet " Tina's löpband".. Haha.
Kram

Svar: Intervaller är grymt :-D hihi Men vad roligt, ett eget löpband liksom ;-)
Sarasdiary

Lisa

Du är såå duktig! Själv har jag blivit sjuk :( jag som vill träna!

Svar: Ååå hoppas du kryar på dig snabbt ! <3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?