Canon powershot g12


Kl. 11:02 |
Hej vänner! Jag har länge funderat på hur jag ska göra med min systemkamera. Alternativen är; Ha den kvar och köpa ett nytt objektiv. Sälja den och köpa en annan systemkamera eller helt enkelt gå över till en kompakt kamera. Jag har nu en NIKON D3100 och har känt mig ganska så "mätt" på den om ni förstår hur jag menar ;-)  Har kollat runt lite och har helt fastnat för en Canon Powershot G10 eller G 12. Tydligen ska de ta grymma bilder och passa som handen i handsken för bloggaren i farten och dessutom får den lätt plats i väskan ;-) canon-powershotg15(177134)-Large  

Vad tror ni ? Är det någon av er som har erfarenhet av en Canon Powershot ? 

 





Kommentarer
Kristine-Mammans Dagbok

Jag har samma funderingar... Jag funderar då på en G15. Canon powershot S100 har jag också hört ska vara okej...den är snäppet billigare så då kanske man tom kunde ha kvar systemkameran! ;) Lycka till i kamera djungeln :D

Svar: Tack Kristine!

Ja vi får se hur det blir. Men jag skulle vilja ha en som alltid är i väskan och som inte väger bly ;-) hihi
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Jag har G12an och den är helt okej men jag skulle aldrig överge en systemkamera för den. Satsa istället på en liten instegsystemkamera och sumpa kitobjektivet för något bättre. Tex ett 50mm f1.8 som ligger runt 1000kr till de flesta fabrikat och som direkt ger dig så mycket härligare bilder och gör att det är enklare att fotografera inomhus i och med den stora bländaröppningen (det låga f-talet) :)

Svar: Tack för tips!

Det som får mig mest att överge systemkameran är att jag inte känner någon användning för den. Men om jag gör mig av med den kommer jag ju garanterat att ångra mig. Men hur som så är jag så sugen på att byta till en CANON, vilken tror du jag ska satsa på ? Har länge funderat på ett sådant objektiv. Fick testa ett i nyår och jag blev helt käääär ;-) hihi
Sarasdiary

Julia i Göteborg

Kolla upp den nya Samsung kameran med. Den som släpptes precis innan jul. Den har android i sig, vilket gör att direkt när man tagit bilden kan ladda upp på instgram/facebook/bloggen (via WIFI). Den ska ha grym zoom också, kolla här: http://www.samsung.com/se/consumer/foto-video/compact-cameras/galaxy-camera/EK-GC100ZKANEE :) Min sambos kusin köpte den och den är GRYM! Kram :-)

Svar: TAck för tips Julia! Detta är verkligen en djungel :-)
Julia i Göteborg




Kom ihåg mig?