Fredag = Vägning&mätning


Kl. 09:51 |
G o d m o r g o n! Eftersom det är fredag åkte måttbandet och vågen fram direkt när jag steg upp i morse. Jag vet inte om ni gillar inlägg som dessa, fick inte så himla mycket repsons på det senaste. Vad säger ni ? Ni som inte gillar kan ju bara skrolla förbi och låta bli att läsa, eller hur ? :-) Men vilket fall som helst så kommer några siffror här: Det som är inom parantes är det totala sedan start! Vikt : -0.3 (0.5kg) Midjemått : -1 ( 3,5 cm) Stussmått: -0.5 (2 cm) Lårmått: - 1.5 ( 2cm) Överarm: - 0.5 ( 0.5 cm) Som in ser händer det inte mycket på vågen och jag försöker att blunda för det. Intalar mig själv att siffrorna på vågen spelar INGEN roll. Men det är svårt. Måttbandet säger så mycket mer som ni ser. Jag har redan börjat känna på byxorna att det händer grejer och det är en underbar känsla mina vänner! ♥ Nu ser jag fram emot att träningen ska kicka i gång, vilket den gör på tisdag. Och förkylningen är så gott som borta så gissa om jag är redo ? :-D

TREVLIG FREDAG så hörs vi som vanligt lite senare





Kommentarer
Anna (gyrethe )

Tycker det är superkul att läsa om dina framsteg.
Behöver läsa och få inspiration o komma i gång själv

Heja heja heja Sara

Anna

Frida

Jag vill läsa om det, blir inspirerad själv! :) Jag och min sambo ska förresten till Sundsvall i helgen utan våra småttingar. Har du tips på någon bra restaurang som vi bör besöka? :)

Ibland är det svårt att låta bli att tänka på att vikten inte har någon betydelse utan det är som du säger bättre med resultatet på måttbandet men det är väll för att alla oftast mäter sina framgångar i vikten istället

Ika

Jag tycker det är kul att läsa! Man blir inspirerad av att läsa hur det går för andra :)
Ja det där med vågen tycker jag också är jobbigt, men som sagt inte den man ska lita på, utan hellre måtten och det man ser i spegelbilden. Och oftast ser andra runt omkring en t.ex att man blivit smalare före man själv märker det. Lycka till med allt nu! :)

Karin

Hej!
Jag tycker också det är kul att läsa. Man blir själv peppad :)
Tycker du har så himla bra "må-bra-blogg". Känns skoj att läsa. Man blir glad :)

Ha en trevlig helg!

/ Karin

Svar: Men TACK Karin! Så glad jag blir över din kommentar :-)

KRam och trevlig helg!!
Sarasdiary

Therese

Jag gillar dessa inlägg. Är övertygad om att du kommer att nå kanonresultat, för du verkar riktigt peppad! Kör hårt!

Svar: Vad roligt att höra Therese! Då kör jag vidare!
Så kul att du tror på mig :-)
Sarasdiary

Pauline

Klart att vi vill läsa om dina framgångar =)

Som du vet är ju jag också den som stirrar mig blint på vågen för jag tycker att det är kul att se att man går ner. Sen tycker jag att det är super kul när man känner på alla kläder att det sitter löst =)

Själv vägde jag mig igår igen och jag har gått ner mera fast jag inte har tränat på två veckor snart. Tänk att kosten är så himla viktig som den faktiskt är.

Kram och trevlig helg <3

Svar: Kosten är verkligen A & O. Synd att inte fler har insett det...

Tack detsamma vännen <3<3
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Grattis!! Lysande resultat, förstår det där med vågen.....men måtten säger ju allt. Jag blir peppad och inspirerad så jag läser det du skriver ;-)

Kram på dig o trevlig helg

Svar: Vad roligt Ann-Sofi att du tycker det. Tack <3 Det är ju det som är meningen att inspirera och peppa :-)
Sarasdiary

Emelie

Självklart är det jätte kul att läsa dina vikt och träningsinlägg! Tycker om alla dina inlägg lika mycket! :-D Kram

Svar: Tack vännen <3
Sarasdiary

Bra jobbat! Visst är det lätt att stirra sig blind på vågen, men det är egentligen centimeterna som räknas!
Önskar dig en skön helg!

Svar: Ååå tack detsamma :-D
Sarasdiary

Malin ☆

Du är så grym gumman! Och visst är det svårt ibland att låta bli vågen? Jag gjorde ju några BIA-mätningar ifjol och det var verkligen så nyttigt för att lära sig att vikten inte har betydelse :)

Puss & kram!

Svar: Jag hade också tänkt göra BIA-mätningar men tyvärr ringde EGO aldrig upp mig, som de lovade flera gånger :-( Det måste ha varit grymt peppande!
Kram och trevlig helg <3
Sarasdiary

Klart vi vill läsa ;-D sånt blir man peppad av!!! Trevlig helg på dig :-)

Emma J

Bra jobbat! Det är roligt och peppande att läsa hur det går för dig :)
Namnskylten vi beställde på jobbet har kommit nu. Jag hänger din i ett kuvert i köket :)
Kram!

Svar: <3
Sarasdiary

Sara

Jag läser och imponeras över hur duktig du är! Jätte intressant tycker jag det verkar hela den här grejen Med PT online☺ är det vissa saker som är helt uteslutet för dig att äta el äter du allt? Berätta:-) Strunta i vågen, vikt är så missvisande ändå. Huvudsaken man mår bra! Kram och trevlig helg!!

Svar: Gulle dig!

Du kanske också ska testa ? Kan vi peppa varandra :-D
Jag äter vanlig mat. Men mycket handlar om att äta rätt mat på rätt tidpunkt på dagen. Jag kan berätta mer när vi ses :-)

Kram!
Sarasdiary

Enfrusdagar

vad kul att det går så bra när nu verkligen anstränger dig. Lycka till med träningen.

Svar: TACK :-D
Sarasdiary




Kom ihåg mig?