Yoghurtsill med vitlök,chili och basilika.


Kl. 18:50 |
I dag har jag lagt in en smaskig sill som vi ska äta på julafton. Jag tänkte dela med mig av receptet till er och det kommer ursprungligen från Leila!
 
Du behöver en burk 5-minuterssill, 2 msk sweet chilisås, 1 kruka basilika, 1/2 vitlök, 4 dl grekiskyoghurt, skal av 1 citron, 2 msk olivolja, Flingsalt och svartpeppar från kvarn.
 
 
 
Häll av sillen och låt all vätska droppa bort. Blanda sweet chilisås, hackad basilika, riven vitlök, yoghurt, rivet citronskal, olivolja och krydda med flingsalt och svartpeppar. Blanda i sillen och låt den stå i kyl 1-3 dagar.
 
LYCKA TILL!




Kommentarer
Victoria

Jag har gjort hennes senapssill och romsill..tror dom är kanongoda..:D De ligger o drar nu o ska ätas på julafton. Tror säkerligen att jag skulle gilla denna variant också! kram på dej!

Svar: Åååå, jag tänkte göra dom också! Det får bli nästa år :-) Kram kram
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?