Randiga shorts och sista dagen


Kl. 09:43 |

God förmiddag fina ni! 

Har ni sett vilka fina shorts som snart kommer till Lindex ? Jag hoppas att de sitter bra för jag behöver verkligen ett par nya shorts i min garderob nu till sommaren. Snygg att matcha med en enkel vit t-shirt :-) Nu får värmen komma!

S0000006979232_F_W40_20130214164533I dag har vi fått ställa in dagens lek- och busdejt då Tilde inte är så pigg efter gårdagens spruta. Tror det var lite dåligt planerat av mig och tycker att jag borde ha lärt mig att inte ha inbokade saker dagarna efter vaccination.

Vet ni vad ? I dag är det min sista dag som föräldraledig. I morgon börjar jag jobba! Blandade känslor.

Hur länge var du föräldraledig ?





Kommentarer
elin-mamma till Signe

åh vilka snygga!! vet du om de kommer fler färger?

Jag gick hem på havandeskapspenning Nov-11, började föräldrarledigheten jan-12 och ska börja jobba aug-13 men jag älskar att vara hemma och önskar jag kunde vara hemma längre. Men tror att Signe behöver förskola:-)

Svar: Jag hoppas också på fler färger men ser bara dessa på hemsidan :-)

Jag gick på havandeskap 1 mars -12 så har varit hemma i 1 år och 1 månad. Jag älskar också att vara hemma men J vill vara hemma lite och det måste han ju få ;-) Så nu ser jag fram emot semestern i Juli :-) Tänk att våra barn är så stora att de snart ska börja förskola! hihi Stortjejerna!

KRAM!
Sarasdiary

Zandra

Hej och tack för en jätte bra blogg!

Jag gick hem på havandeskapspenning i mars 2012 och började min föräldrarledighet i maj då vår dotter kom. Ska vara hemma till mitten på augusti detta år och det känns så skönt! Sen kommer min sambo vara hemma ca 2 månader och kommer då få sköta inskolningen på dagis.

Ha en fin dag och hoppas Tilde snart är kry igen! :)

Svar: Tack Zandra, vad glad jag blir :-)

Tack så mycket!
Sarasdiary

Nikita

Snygga shorts !!

Hoppas det går bra att börja jobba igen , har man ställt in sig på det så brukar de gå bra :-)

Svar: Tack Nikita! Det blir nog bra :-)
Sarasdiary

Sara T

Lycka till med jobbet!

Jag var hemma i 11 månader, sedan var min man hemma 5 månader och sen var jag hemma en sväng på 2,5 månad igen.

Emelie

Gick hem augusti 2010 varit hemma sen dess (pluggar även distans) och nu är syskon här och jag blir hemma till sommaren 2014. Sambon jobbar 60% så han är hemma minst 2 dagar i veckan. Vi kommer, även i år ha "sommarlov" med 8 veckors semester tillsammans

Svar: Ser att allt inte kom med.. Vi lever lite här och nu.. Karriären och den större inkomsten får vänta.. Barnen blir stora fort och jobba kommer man göra så de räcker och bli över.
Emelie

Emma

Hej, jag börjar jobba imorgon efter 13 månader hemma med min pojke, blandade känslor här med! Tiden har gått för fort och hade gärna varit hemma lite till. Men nu är det pappas tur att ta över..:-) Kram hoppas det gick bra på jobb!!

Svar: Lycka till i morgon :-) Ja visst har året bara svischat förbi, så svårt att ta in!

:-)
Sarasdiary

Gunilla

Jag var hemma 1 1/2 år med lilltjejen. Det var jobbigt att börja arbeta igen, jag älskade att vara mammaledig. Men nu, tre månader senare, är det jättekul att jobba och lillan trivs kanon på dagis, de har så roligt där. Höjdpunkten på dagen är när jag hämtar henne på em, det leendet och den kramen är en riktig endorfinkick :-)
Hoppas det går bra på jobbet!

Svar: Usch, jag tycker också det har varit jobbigt. Allra helst dagarna innan, vilken ångest jag har haft. Det har varit en underbar tid att varit hemma. Och som du skriver kommer jag komma in förändringarna och tycke det är jättekul med jobbet. Den känslan att hämta på dagis måste vara helt underbar :-D hihi

Trevlig helg <3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?