Sova någon annanstans...


Kl. 22:23 |

Nu har vi ätit lammfilé och sett Skavlan och skålat med Loka citron i vinglaset. Nu är det dags att krypa ner i sängen. Dock ska jag inte krypa ner i sovrummet utan istället får det blir gästrummet. Tilde ska få busa med pappa inatt och i morgon natt. Förhoppningsvis får jag några timmar mer sömn än vanligt. Mycket mycket välbehövligt!

En av de första dagarna hemma...

Frågan är bara HUR ska jag kunna låta bli att inte gå dit när jag hör Tilde  busa ? Rapport om hur det går kommer såklart i morgon. 

Hur gör ni ? Hjälps ni åt om nätterna ?





Kommentarer
ISLANDSMAMMMA

One simple wooooord........ÖRONPROPPAR :-)

Svar: Öronproppar är ju nästan ett måste ;-)
Sarasdiary

mrsmoet

BRA att du sover någon annanstans och tillåter dig att få sova ordentligt. Hoppas att du kan koppla av och njuta av sömnen.

Kram Åsa

Svar: TACK Åsa :-)
Många kramar!
Sarasdiary

Nikita

hoppas du sovit gott!!
Här hemma tar jag nätterna alltid, men det är något vi är överrens om , det är ok för mig,
dels kan jag inte låta bli att lägga mig i om daniel försöker hjälpa till på nätterna
och så tycker jag han jobbar så hårt så att han ska få sova =)

Svar: Tack Nikitia! Bra att komma överens om det som passar sin familj :-) har man eget företag så blir det ju mer jobb än 8- 17 såklart. Viktigt att man kommer överens inom sin familj det som passar bäst :-)

Fortsatt trevlig helg!
Sarasdiary

Eleni

Sömnen är SÅ viktig och man är enormt trött som småbarnsförälder. Framförallt om man har ett barn som aldrig sover på nätterna. Och det har vi bra erfarenhet av här hemma. Maya började inte sova hela nätterna förrän hon var runt 14-15 månader. Och nästan hela första året var det bara jag som var uppe på nätterna, ofta en gång i halvtimmen. Man blir helt förstörd, men eftersom P jobbade så skulle det blivit ännu tuffare för honom att vara uppe på nätterna och sedan åka iväg och jobba hela dagarna. Så jag tog på mig det fast jag egentligen inte alls orkade det. Turen när dom är så små är att dom sover förhoppningsvis någon gång under dagen så man får lära sig att vila då dom vilar, även om det inte alltid är så lätt. Har man haft en dålig natt nu så är det svårt att vila sig under dagen eftersom iaf Maya inte sover mer än en gång mitt på dagen och då är det inte så väldigt lång stund. Hoppas du fått sova bra i natt och inte varit uppe och sprungit :) Man behöver det ibland. Kram

emelie

Håller tummarna för att första natten gick bra och att det är en utvilad mama som ska ut på äventyr denna regniga lördag :-)

Svar: TACK Emelie :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?