Monday diary


Kl. 10:16 |

Hej finisar! Måndag och en ny vecka framför oss. Vi har inte några direkta planer denna vecka utan tar nog varje dag som den kommer. Kanske gör vi premiär besök på kyrkis i Selånger ? (någon som vet vilka dagar och tider ?) Ja vi får se. Vi har då blivit kryare hela familjen så nu kör vi igen (i lagomt tempo). Så fort Tilde vaknar ska vi bege oss ut på en prommis, förhoppningsvis känns det bra!

Idag började jag morgonen med plankan. Har du gjort den idag ? Jag har fuskat lite med den och inte kört på någon vecka och jag märker verkligen att jag blivit svagare samt att magen putar lite mer. Jag körde sex på tå och de två som var kvar fick bli på knä. Nu ska jag göra den 2 ggr/dag denna vecka, resultaten kommer snabbt!





Kommentarer
Nena: Foto - DIY - Inredning

Hur länge kör du varje "omgång" ? Vi kör alltid den på poledancen men då bara en omgång och så länge man orkar. Men tycker det verkar bättre att han en fast tid och ett fast antal omgångar när man kör mer (läs när man inte har en danslärare som står och skriker på en att man orkar 10 sekunder till) :p

Känner för att börja göra det kontinuerligt varje dag i alla fall då jag definitivt behöver bli starkare om jag ska orka dansen :)

Ha en fin måndag!
Kram

Svar: Just nu kör jag den enligt tabata alltså planka 20 sekunder och vila 10 sekunder totalt 8 gånger :-)
Annars är 1 minut x3 planka och vila 30 sekunder emellan ett alternativ.

Tack detsamma! Kram
Sarasdiary

Emelie

Åh, Sara, jag försöker göra 1g/dag, missas dock lätt någon dag emellanåt. Men! Ska lätt hänga på dig med 2g/dag den här veckan! Fint med måndagsinspo sötnos! Ha en fin dag! Och skönt att ni är friskare.

Svar: Vad kul! Jag kör morgon och kväll, lätt att komma ihåg :-)
Lycka till! Kram
Sarasdiary

Maria Albins mamma

Jag tycker du har en kul blogg att läsa! Brukar kika in här lite då och då!

Öppet kyrkis i selånger är på tisdagar kl 12-14. Vi kanske ses där! Det vore kul!

Ha det fint!

Svar: Vad roligt Maria :-)

Tack för infon, då ses vi säkert :-) Kram!
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Jag började faktiskt med plankan efter att ha blivit inspirerad av dig! Märker ingen skillnad på hur platt magen är med orkar göra alla 8 på tå nu! Jag behövde snabbt bygga upp bålstyrka då ryggen började ta stryk av allt bärande på köttbullen :) kan man göra 2x/dag utan att överbelasta? Kram!

Svar: Åååå vad roligt Jenny! Heja dig :-)
Jag tror man känner om man överbelastar och då får man göra på knä. Viktigt att man börjar på knä till man har fått lite styrka så man använder rätt muskler. Nu är ju jag verkligen ingen expert men det är vad jag har läst :-)

Jag märker direkt på magen om jag fuskat i några dagar eller som nu inte kört på någon vecka! Men nu är det nya tag igen :-)

Många kramar!!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?