100 dagar kvar..&mitt första CrossFit-pass


Kl. 13:56 |
Igår var det 100 dagar kvar till det är nyårsafton så jag har nu dragit i gång en Challenge åt mig själv! Tilde blir 5 månader i morgon och jag känner mig redo att börja träna mer regelbundet igen. Smekmånaderna är slut och det är dags att börja forma kroppen, få den fastare och äta lite bättre. Så jag började denna 100 dagars challenge med att köra mitt första CrossFit- pass på Ego (du kan läsa mer om CrossFit här). Gissa om jag var nervös innan passet började ? Alldeles innan pratade jag lite med han som höll i passet och det kändes skönt. Jag berättade att jag nyligen fått barn och vart jag befann mig i min träning och att jag inte kommer göra b.la situps, vilket var helt ok! Viktigt att anpassa träningen till där man är just nu och hitta andra alternativ. Gårdagens pass såg ut såhär; - Uppvärmning i form av jogga på stället, armhävningar och benböj Vi delades upp i tre grupper och hade alltså tre stationer där det fanns tre övningar vi skulle göra så många varv vi han med till det var dags att byta till nästa station. Jag hann med två varv på varje station ;-) Station 1. Burpees x 15,  Situps x 15 (jag körde plankan) och Jumpe Lunge x 16 Station 2. Toes to bar (finns olika varianter) x 15, armhävningar x 15 och benböj x 15 Station 3. Axelpress x 15, Rodd x 15 samt Boxhopp x 15 Vi avslutade passet med en tabata, höga knän! Jag höll på att dö och visste inte vart jag hade parkerat bilen när jag skulle åka hem, ;-) CrossFit kommer jag definitivt prova på igen och jag gillar snabb och effektiv träning, 30 minuters träning kan vi alla lägga av tid till, eller hur ? Jag har ett mål med min träning och det kommer jag berätta om en annan gång. Det känns som om detta redan har blivit ett allt för långt inlägg utan bilder. Jag har skrivit ner detta mest för min egen skull och kanske har jag lyckas få dig sugen på att testa ett CrossFit-pass ?

Förresten, ni har väl inte missat att vi har fått en ny bloggare här hos LSB, Mattias. Han bloggar om sin träning som till största del är just CrossFit, in och kika med er :-)

   




Kommentarer
Milla

Hejja vad duktig du är!! Jätte fins bilder på er!! Kram camilla

Svar: Tack Camilla :-)
Kram
Sarasdiary

Emma

Vill höra målet m din träning, spännande:-) Har oxå nyss startat upp med att röra mer på mig då min pojke nu är 6 mån och Jag behöver det mer än någonsin;-)!! Gillar din blogg o kikar in varje dag:-) kram

Svar: Hej Emma!

Vad roligt och vad glad jag blir :-)
Visst är det skönt att komma igång igen och kunna använda kroppen! Så fort jag har spikat mitt mål så ska jag dela med mig :-)

KRAM!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?