Kladdkakemuffins med chokladkräm


Kl. 13:23 |
Dessa blev mamma, hennes man, brorsan och hans fina tjej bjuden på precis. Nu har de åkt vidare till Birsta och vi ska sen mötas upp för att äta middag tillsammans. Vilken minut som helst bör J komma hem också, med en ny bil. Jajjamensan, med en klump i magen sålde vi våran Audi i torsdags. Men detta blir nog bra det med :-) Hoppas ni har en härlig lördag vänner, nu ska jag passa på att vila lite innan Tilde vaknar! Sömntutan.

Mina favorit muffins att bjuda på!

Kladdkakemuffins med chockladkräm

2 ägg 100 g smör 3 dl socker 1 1/2 dl mjöl 1 krm salt 1 1/2 tsk vaniljsocker 4 msk kakao

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt resten av ingredienserna, smöret ska såklart smälta först. Vispa. Fördela smeten i folieformar & ställ i ugn ca 10-15 min i 175 -200 grader.

Chokladkräm

50 g smör 2 msk socker 2 msk kakao 1 msk mjöl 1/2 dl mjölk 1/2 dl grädde

Smält smör. Tillsätt mjölk & grädde, koka upp under omrörning. Tillsätt resten av ingredienserna & låt koka tills krämen tjocknat. Då muffinsen gräddat klart fördela krämen över muffinsen. Ställ gärna in i kylen en liten stund innan servering.





Kommentarer
Sandra

Haha, har suttit i en timme typ och funderat på om jag ska baka och vad. så kommer man in här och får se nå sjukt gott, så det får bli såna här :) tack för tipset. har en riktig slapp-inget planerat dag, så det blir perfekt göra :) kram

Svar: Blev det någon bakning Sandra? ;-)
Sarasdiary

Malin S - form&design

Åhh men duu.. vad gott! Jag är sååå sugen på kladdkaka ju!

Svar: Supergott! Blev det någon bakning? Hihi :-)
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Åh nu blev jag sugen på att baka :)

Svar: Blev det något bak? :-)
Sarasdiary

Malin

Åh både jag och Alma fyller år i november, kanske blir att baka dessa då :)

Svar: Ja gör det! De är enkla och verkligen supergoda :-)
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Mhmmm så gott! Alla bakar kladdisar idag!! Måste nog hänga på trenden.. ;)

Svar: Jasså? :-) hihi
Sarasdiary

meeen åh. jag som sitter här och är så sugen!! dom ser tokgoda ut!!

Svar: Hihi! Supersmarriga :-)
Sarasdiary

Nikita

drulle självrisken ligger på 1500 så ett objektiv är billigare kostar lite över tusenlappen,
jag är nöjd med kameran, ibland skulle jag vilja ha en ny och utvecklas men samtidigt känner jag att jag inte har tid att sätta mig in i fotandet så mkt som jag isåfall skulle vilja.
är en nikon d80 jag har,

.. och tomten daniel har redan beställt ett nytt objektiv åt mig :D :D :D

Svar: Jag skrev lite fel där, jag mena lika objektiv. Inte kamera ;-) hihi

Men vilken tur du har :-)
Sarasdiary

Flickan som gick barfota

Mumms!

Madde

åh vad goda de såg ut:)

camilla

Älskar dessa! Mmm.. måste baka!

Sanna

Vad du kan, Sara!

Rebecca

Bakade dessa i går. Mmm vad goa de var! Underbara!

Svar: Vad roligt!

Hos oss gick det åt snabbt ;-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?