Snartär Tilde redo för den kalla vintern...


Kl. 15:34 |

Hej finisar!

Jag har fått förfrågninar om vad vi har valt för kläder till Tilde i vinter, hennes första vinter. Först tänkte jag inte blogga om det men jag gör det för att ni är så många som undrat. Vi är inte helt i land än, det som fattas är ett ull underställ och en overall (om hon vill ner och sitta i snön). Så det blir lager på lager principen med andra ord!

Prisvärd fleeceoverall från Åhléns + ull-underställ bör hålla Tilde varm i åkpåsen från The Buppa Brand

Hjälmmössa från Geggamoja. Finns hos Pirum Parum!

Varma tossor från Polarn och pyret

Varma vantar från Polarn och pyret

Är era barn redo för den kalla vintern ?





Kommentarer
Anna Överhem

Har geggamojamössan windstoppertyg inuti så det inte blåser igenom då de ska sitta uppe i vagnen i vinter? Är tyget ull? Har jätteproblem att hitta en mössa till Ronja som har just windstopper-kravet jag ät ute efter :) de har på pop men då är det dubbelstorlekar (48/50) hon skulle behöva sig en enkelstorlek av 48 men verkar vara helt omöjligt att hitta. Tänkte om denna från geggam skulle vara nåt för oss :) måste nog in på piron och kolla, är nog enda butiken jag inte jagat runt i ☺

Svar: Ååå Anna, jag vet inte ? Du får kila in till Pirum Parum eller så kan du chatta direkt med kundtjänst hos geggamoja och fråga där ? :-)
Hoppas du hittar en som passar fintjejen <3

Kram
Sarasdiary

Malin S

Jaa.. här är vi också redo för kylan. Det som fattas är ett par varmare vantar och en varmare mössa. Sen så! ;)

Svar: Inte bara detta! Och det är ju en hel djungel :-)
Kram
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Vi har ju sådan tur att det blir högs nollgradigt. Men ett ullställ kommer vi skaffa :) Och jag har ulliga vinterboots eftersom August mest troligt kommer gå snart.

Ser verkligen ut som ni är redo för vinterkylan! :)
KRAM!

Svar: Men ååå, jag får nog flytta till Nashville! ;-) Jag bor helt klart i fel land då jag inte alls tycker om vintern. Vad mysigt med ulliga vinterboots! Lilla-stora killen som snart tar sina första steg! Tänk vad tiden springer iväg <3

Många kramisar <3 <3
Sarasdiary

Elin

Det finns en väldigt fin overall på Ica Maxi (!). Den är mörkgrå med stjärnor i bl.a. orange, ljusgrått, turkos. Den känns väldigt lätt och smidig, jag hade nog inte valt denna overall till ett barn som ska leka i snön osv men till Tilde som mest ska åka vagn och ev sitta i snön kan den säkert funka.

Sötis så glad jag blir <3 Här blir det lager på lager, vi kör ull som underställ (body eller tröja + byxor, som de du la upp) nästan varje dag och sedan när det blir kallare har vi tjockare ull som mellanlager under overall eller jacka (i senhöstas hade vi mellanlagret mellan kläderna och skaljacka + byxor innan vi började använda overallen), men det finns även riktiga ulldressar som är toppen att ha på de små iställer för overall eller så :D

Puss och kram <3 <3

Svar: Merinoullen är den mjuka, tunna och sköna ullen vi kör närmast kroppen, så är det 100% merinoull är du säker på att det är gott mot lilla bebishuden, hihi!
Madeleines.se - FotogladGravidMamma

i min lilla lilla värld

Myyyys




Kom ihåg mig?