Gårdagens tre rätter


Kl. 20:32 |

Hej bloggisar!

Nu ska jag visa er vad jag valde att laga till i går kväll då det var min tur att fixa ordning en tre-rätters meny. Dock blev inte bilderna som jag hade tänkt mig då min kamera strejkade och Iphonen fick istället ta bilderna!

Fylld avocado med rökt renstek och rökt lax i pepparotsvisp! 

Lammfile marinerad i vitlök, rosmarin och citron. En rättikagratäng med chili och en getostsås.

Creme brule med passionsfrukt och lime! För att ha varit första gången jag gjorde denna dessert så blev jag ändå nöjd, trots lite dålig caramelisering. Nästa gång blir det perfekt ;-) 

Ni kanske undrar vad Rättika är ? Och det är ett alternativ istället för potatis. Många som äter LCHF gör gratäng på det och jag måste säga det var riktigt gott. Jag toppade med västerbottenost. Getostsåsen med basilika var också en riktig höjdare som jag kommer göra fler gånger, kanske till sommarens grillning ? Förrätten kändes lite tråkig men den var god. Nästa gång kanske servera med gott bröd eller en enklare sallad ?

Nu har jag myst ner i soffan med ett glas Riesling som blev kvar från igår. När Så mycket bättre är slut ska jag nog krypa ner i sängen och samla på mig lite sömn. Hoppas ni har en mysig helg :-) 





Kommentarer
Lisa

Åh det ser väldigt gott ut :)

Kram på dig

Malin S

Oj, så mycket gott! Duktig du är!

Svar: ååå tack Malin. Vad snäll du är :-)
Sarasdiary

Pauline

men ojojoj så gott det ser ut =) Jag har faktiskt aldrig ätit Creme brule men är bra sugen på att testa.

Du måste berätta sen hur bion var, är riktigt sugen på att se den. Kram

Svar: Klart du måste testa, det var verkligen jätte enkelt att göra! det låter ju krångligt med vattenbad i ugn men det sköter ju sig själv :-)
Filmen var riktigt bra, jag satt med gåshud hela tiden! Så den tycker jag du ska se :-)

KRAM!
Sarasdiary

Emily

Vad gott det ser ut :))

Svar: Mmmmmmm det var det också :-) hihi
Sarasdiary




Kom ihåg mig?