Bolognese..


Kl. 15:47 |

Hej på er!

Idag har vi fått åkt iväg en liten sväng själva då Tilde har varit här hemma med sin mormor, T och morbror. Nu har hon lagt sig för att sova sista luren för dagen och vi ska passa på att se ett avsnitt av The Walking Dead. I kväll ser jag framemot solsidan och den sista Johan Falk filmen, har hört att den ska vara grym. Eller rättare sagt den bästa svenska filmen som gjorts ?

Just nu står en Bolognese och puttrar på våran spis i Le Creuset grytan och jag har tänkt att den ska få stå och puttra läääääänge. Idag har jag i bacon, champinjoner, gul lök, nötfärs, hackad chili, hackad vitlök, timjan, tomatpuré, köttbuljong, vatten, salt & peppar. När den puttrat klart tillsätter jag lite grädde. Tanken är att det ska bli en form lasagné och resten ätas som bolognesé till spaghetti!

Älskar dessa frysta! 

Hoppas ni har haft en mysig farsdag! :-) Nu en kaffe och senaste The Walking Dead.





Kommentarer
Nikita

Tack för tipset , visste inte att de där fanns som frysta

Svar: De är super! :-) Finns även mer!
Sarasdiary

KIKKI

Ja jag ska också se den efter Solsidan! :D Spännande!

Sandra

The walking dead är så sjukt bra. men det gick inte och hålla tllbaks tårarna när mamman dog. usch, trodde verkligen inte att det skulle bli en sån tvist. kram

Jenny - mammaliv i Nashville

guuud så smart med fryst chili & vitlök! Det har jag inte sett förut. Måste googla ;)
Himla sugen jag blev på bolognese! Mmmmm!
KRAM fina

Malin S

Jag gillar Johan Falk-filmerna. Och den sista nu var väldigt bra. Men den bästa svenska filmen som gjorts vet jag inte... ;) Hihi! Men Johan Falk är Johan Falk... fast jag saknar Frank Wagner ;) Kram

Svar: Tror vi inte pratar om samma! Vi har sett de två sista filmerna ikväll ;-) kommer sakna filmerna och funderar på att se om från början! Den näst sista var helt klart den bästa :-) Tror den kommer ut 22 november och den sista efter nyår.
Sarasdiary




Kom ihåg mig?