Blåbärsgröt


Kl. 09:21 |
Sist vi var till Hudiksvall på besök fick vi med oss en stor påse med blåbär av moster så igår gjorde jag storkok av Blåbärsgröt! När jag var liten och gick på låg- och mellanstadiet fick vi blåbärsgröt på skolan vissa torsdagar och var jag sjuk så fick mamma åka och hämta hem blåbärsgröt ;-) Love it! Dock gjorde jag gröten på havregryn igår och den jag fick i skolan var slät, men denna smakade helt ok. Inte lika söt som den vi fick i skolan men om man vill kan man ju tillsätta lite socker. Detta fick bli dagens frukost! :-)  

Till 2 portioner:  2 dl havregryn, 2 dl blådär, 1 krm salt och 4 dl vatten. Koka upp som en vanlig gröt. Servera med mjölk.





Kommentarer
Erika

Gott! Om du vill ha den lite slätare så kan du "krama" havregrynen lite innan du slänger ner det i kastrullen. Då blir det mer som mjöl :) Fast det kanske inte var så du menade? Kramis.

Svar: Tack för tipset :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?