26 April 2012


Kl. 20:40 |
Klockan tre den 26 april vaknade jag av att det kändes som det brann i ryggen. Visste direkt att nu ville Tilde träffa oss. Kämpade på med värkarna hemma till strax efter klockan åtta då vi for in till förlossningen, alltså fem timmar hemma. När vi kom fram så var jag öppen 3 cm och vi blev inskriven direkt, vilket jag inte trodde såklart. Var helt inställd på att bli hemskickad med värktabletter och något att sova på. Nio timmar efter inskrivningen så kom våran lilla fina tjej ut och hela vårat liv förändrades direkt. Med hjälp av lustgas och EDA (som jag först absolut inte ville ha men var tvungen att ta för att kunna vila och äta) gick förlossningen bra och enligt barnmorskan snabbare än de hade räknat med... Sex timmar efter att Tilde kom (ca kl 23.00) fick vi gå över till vårdhotellet och sova. På morgonen efter  träffade vi doktorn och eftersom allt var bra så for vi hem efter lunch :-)

Det finns inga ord som kan beskriva hur mycket vi älskar denna lilla tjej...

♥♥





Kommentarer
Leila

Så söt hon är :)

Svar: <3
Sarasdiary

Emma

Vilken fin liten tjej ni fått! Ser ut som hon är lite lik sin mamma? ;)

Svar: Hihi, ja visst är hon söt :-) Hon är lik mig men mycket lik sin pappa också :-) En härlig blandning g av oss båda <3
Sarasdiary

Maria-glad skåning

Åååååh så söt liten tjej:)!
Förstår hur ni känner. Att få barn är det absolut störtsta man kan tänka sig i livet.Och det finns inget man kan älska så högt som sina små. Man kan göra allt för dem.
Kram

Svar: Det absolut största, en känsla som bara kan upplevas :-)
Sarasdiary

Romanique

Sv: Ja nu är det så nära att man var dag undrar när det ska ske. Jag längtar! :)

Vad fin eran lilla Tilde är. Vilka ögon och vilken söt mun!

Karolina

Vilken fin liten tjej du har:)

Elin Nylander

Otroligt vacker! Visst är det en omvälvande och underbar känsla att bli förälder? Man blir liksom så kär att det inte är klokt. Passa på och njut av tiden, den går tyvärr alldeles för fort...

ewa

Sååå söt!! Å väldigt lik sin mamma:)

Ann-Sofi Engström

Så söt hon är.....förstår eran lycka och kärlek...Jag minns att man kunde inte se sig mätt på dom. Minns dom mysiga stunderna när dom somnade i famnen. Man ville inte lägga ner dom i sängen eller vagnen bara sitta och titta på dom medans dom sov........K Ä R L E K

Kram på dig och njut varje minut....tiden går så fort.

Rebecka

Men så söööt!!

Madeleine

Herregud Sara, jag dööööör!!! Ååhhh, mitt mammahjärta smälter, hon är HELT fantastisk!! Och så lik sin vackra mor, tycker jag <3

Kramar till er!

Jenny - mammaliv i Nashville

Jag håller med alla ovanstående talare att hon är tokigt söt & väldigt lik sin mamma! :)

Malin ☆

Åh, så fint att du delar med dig vännen! Hon är så vacker lilla Tilde <3
Längtar så tills vi får träffa er!

(Men ingen stress med det som jag sagt förrut, vi har hela sommaren på oss, hihi)

KRAM!

Vicky

Åh..dem där ögonen fick mina att tåras.
Vilket underverk.
Kram

Fia- mamma till Edison

Vilken liten skönhet Sara! Skönt att förlossningen gick så bra! :)

Frida - Mamma till Lloyd

Men gud vad vacker hon var, lilla fina Tilde! Stora fina ogon som man drunknar i och jag haller med alla andra, valdigt lik sin mor :D

Kram

Thereses liv och vardag

Vilken liten goding, så himla söt! Kram!

Eleni

Vilken sötnos. Ser ut att vara väldigt lik dig :) Det är så härligt med barn. Livet får en ny mening :)

Tina

Supersöt!! Behöver väl inte säga att hon e sååå lik dig!!

Nikita

Men vackra tilde ! Så roligt att få se bild på henne :-)

Marie

Men såå fin hon är er lilla tjej! Underbar!

Ni fick verkligen en jättefin liten tjej som är otroligt lik sin mamma!

Michaela

Naw så söt liten tös, och mamma upp i dagen :)

Hon är så fin och väldigt lik dig :)

Sara E

Men där är du ju lilla vän! roligt att få se henne riktigt:-) bedårade söt hon är!!!

Emelie

Såå himla fin!! :-)

Stephanie

Åh, vad söt och fin hon är!!!!!!! Grattis grattis grattis! All lycka till er! Kramar!

Helena

Hon är helt ljuvlig! Och lik sin mamma upp i dan. <3

/Helena

camilla

Men Ååååhh! Hon är ju sjukt söt och otroligt lik sin mamma?

Kramar

Sama

Men så söt!!! Och väldigt lik sin mor:)

Emelie

Men herregud Sara, så oehört söt hon är! Det är så man smälter :). Hoppas du och lilla familjen har det bra. Kram.

carolina

Hej Sara! Hoppas att allt e bra med dig och att du njuter av mamma livet. Åh gud vad söt Tilde är, hon är lik dig! Ha en fin vecka! Många kramar till er från oss

jessica

Så fin hon är.. Så lik dig :)

Hanna

Så mysigt att läsa berättelsen igen. Hon är så underbart söt, vilken min hon gör till höger :)

Ida

Åh så söt hon är! Jag tycker verkligen att hon är lik dig. :)

Hanna

Vad fin hon är! Stort grattis.

Carro

Hej Sara! Jag har missat att du hade en ny blogg! Vad roligt att hitta hit:)
Och guuud vilken sööt tjej ni fått! Inte några frågetecken på vem hon är lik heller;)
Hoppas ni mår bra.
Kramar från Carro!

Svar: Heeeeej! Inte visste jag att du hade blogg! Vad duktig du är på att fota :-)
Kramis <3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?