Vadär det med folk?


Kl. 14:40 |
Är det ok att komma fram till en hög gravid kvinna,peka på magen och säga; haha jag vet nog vad du har gjort! Bara för att man har alkohol eller andra drogmissbruk är det inte ok att bete sig hur som helst. Tänk vad alkohol och andra droger kan förstöra en människa, hur kan det vara värt? Det finns så otroligt mycket hjälp att få idag, jag har så svårt att förstå att man inte tar chansen. Många väljer flaskan istället för familjen, hur är det möjligt? Hur kan det vara bättre? Och ja, jag vet att det är en sjukdom. Men de flesta sjukdomar kan man få hjälp med idag, finns ingenting att skylla på! Äntligen kan jag blogga från min iPhone ;-)




Kommentarer
Sandra

Håller med dej fullt ut. kram

Anna

Nu blev jag lite ledsen.Har man som mig växt upp med föräldrar med missbruk,och jobbar på härbärge med missbrukare. tar det hårt i hjärtat.

Självklart förstår jag att det inte är trevligt och heller inte okej att gå fram och säga så. Är själv gravid och hade reagerat som dig. vet inte igentligen vad jag ville säga med denna kommentar, mer än att de är inte så lätt att komma ur ett missbruk. Och hjälpen man får är ett par veckor på ett behandlingshem när missbruket har gått så långt att man är stor skada för sig själv eller någon annan, en så kallas LVM(lagen om vård av missbrukare). när dom sen kommer ut därifrån har dom inget boende och ofta skulder hos kronofogden. och Sociala har oftast inga lägenheter att erbjuda.Så man hamnar på härbärge och där börjar det om igen och självförtroende och förtroende för myndigheterna är borta. Så det är inte så lätt som man tror.

Anna

Svar: Hej Anna. Jag skulle aldrig skriva detta om jag inte visste vad jag pratar/skriver om. Jag har själv växt upp bland missbruk så jag vet mycket väl... Myndigeheterna spelar stor roll och där behövs mycket förändring!

KRAM!
Sarasdiary

Frida - Gravid med lilla L

Men skamtar du?! EXAKT dom orden sa en full karl till mig nar jag stod mellan 1891 och busstationen och pratade med min mamma, Det maste fan vara samma karl!!!

Svar: HAHA! Jaa det måste det ha varit! Det var där han kom fram ;-) Jag var påväg till bilen!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?