Barnmorksebesök v.36 (35+3)


Kl. 11:17 |
Magen gick igenom besiktningen och det kändes skönt. Urinprovet såg bra ut jämfört med sist då det var glukos i, skönt! Blodvärdet låg på 117 och P-glukos på 6.7 efter en frukost med jordgubbssylt och apelsinjuice ;-) Plutten var vaken och hjärtat tickade på runt 150 slag/min, liksom tidigare. SF-måttet var på 32 cm (bara växt 1 cm sen sist för 2 veckor sedan) så kurvan har planat ut igen, men inget att oroa sig över tycker barnmorskan. Pluttens huvud är fortfarande rörligt men barnmorskan tyckte att huvudet ligger väldigt långt ner och att den inte har fixerat sig än kan bero på att jag har stort bäcken? Vilket är bra! Blodtrycket var på 115/60.




Kommentarer
Ann-Sofi Engström

Skönt att allt såg bra ut med dig och plutten :-)
Kram på dig

Svar: Kram kram :-)
Sarasdiary

ååh vad kul att jag hittat en ny blogg att läsa! Grattis till graviditeten..så mys!

Svar: VÄLKOMMEN :-) Vad roligt! Tack så mycket :-)
Sarasdiary

Tora & Viggo

Åh, jag minns hur spännande varje besök var under graviditeten. Den spänningen kan man sakna lite, men inte magen. ;)

Svar: Det ska bli skönt när magen försvinner :-) Men den är samtidigt lite mysig!
Sarasdiary

Emelie

Vad skönt för dig! Bättre hade de ju inte kunnat gått! :-) Ser fram emot att ses imorgon! Kramis! <3

Svar: Jaaaa! Det ska bli så kul att ses, var evigheter sen känns det som! :-( KRAMIS!
Sarasdiary

Nikita

Härligt :-) mitt sf var 33-34 som störst i v39 . Å meja vägde ju iaf 3038 :-)

Isa

Stort bäcken tycker jag låter jättebra! =) Smidig passage lixom.
Jag har mitt besök imorgon, ska bli spännande att höra SF måttet. =)

Svar: Ja men precis, så tänker jag också :-)
Spännande, du får uppdatera sen hur det gick :-)

Kramis
Sarasdiary




Kom ihåg mig?