Våran barnvagn - Bugaboo Cameleon


Kl. 13:49 |
Ni har efterfrågat ett inlägg om vilken vagn vi har köpt och här kommer det :-) Vi fick ett jättebra erbjudande tidigt i graviditeten som vi inte kunde tacka nej till, så vi köpte den redan i v.13 tror ja. Givetvis var det med blandade känslor men det har känts skönt att den inte har stått hemma hos oss sen dess. Givetvis var vi och provade flera andra vagnar innan vi bestämde oss, men vi kom ganska snabbt fram till att Bugaboo Cameleon passade oss bäst :-) 

Bilden har inte jag tagit utan den tillhör förra ägaren, men jag hoppas det går bra att jag lånar den Madde ? :-)

Vagnen är begagnad men liggdelen är endast använd i två månader och sittdelen är aldrig använd, så den är i mycket bra skick. Nu är frågan, hur ska jag bädda i vagnen ? Våran lilla bebis kommer troligtvis i maj, har man täcke ? Åkpåse blir väl för varm ? Jag har verkligen ingen aning men jag vet att många som kikar in här väntar barn i april/maj så hur tänker ni bädda vagnen ?





Kommentarer
camilla

Heej Sara! Jag kom inte in på din blogg här om dagen? Skumt..
Finfin vagn, vi har likadan fast i andra färger! Vi gillar den! :)

Sköt om dig och fina magen!

KRAM

Svar: Vad konstigt ? Det kanske var något med LSB?
Vilka färger har ni ? Perfekt att man kan byta ut färgerna sen när man lessnar, om man nu gör det :-)

Kram kram!!
Sarasdiary

Linn

Verdens beste vogn! Skal alrdi bytte ut min :-)

Svar: Härligt att höra :-)
Sarasdiary

Emelie

Det där blir Sundsvalls nya vråkåk!! :-D Jätte snygg färg! rött gör vagnen sportigare tycker jag! :-)

Emelie

Vrååålåk ska det naturligtvis stå ;-)

Nikita

Fin vagn!! Skippa täcke de blir bara för "fluffigt" i en vagn om du frågar mig! Bädda me lakan kudde å en gosig filt!! Fårfäll kanske är lite varmt i maj!?

Svar: Tack för tips :-)

Vi får testa oss fram om se vad som blir bra :-) Men kudde och filt blir nog bra. Kram
Sarasdiary

Malin ☆

Åh, ni kommer bli så nöjda! Vi älskar våran vagn SÅ mycket :D
Filt och kudde tror jag på men det där känner du själv när bebis är här :)

Kramis!

Svar: Jag hoppas det :-) Just un känns allt så förvirrande ;-) hihi
Sarasdiary

Jenny - gravid i New York

Åh den är så snygg i rött! Blir lite avis nu att jag valde mörkblå ;)

Tack finaste du för peppen!
KRAM på dig

Sanna

Så fin blogg jag hittade här :)
Vilken fin vagn, älskar den röda färgen!

Vi väntar bebis i maj, och vi köpte faktiskt täcke och bäddset till vagnen. Även om folk i vår närhet endast rekommenderat en filt. Vi får se om vi kommer använda täcket, men vagnen står idag färdig bäddad med sängkläderna :) Man vet ju aldrig om bebis beslutar sig för att anlända i april - och då är det ju lite kyligare ute.
Har även en ullpläd som bebis ska få ha i vagnen :)

Svar: Tack! Vad roligt att ni också väntar en liten bebis :-)
Lycka till :-)
Sarasdiary

Sara G

Åh den är verkligen läcker! Gillar den röda färgen!

Jag har nog tänkt bädda med fårskinnet i botten och sen en kudde och filt till. Vi har ju min gamla fårskinnsåkpåse också om det skulle vara superkallt, våran kan ju komma när det fortfarande är vinter.

Svar: Vi kör som er Sara :-)
Sarasdiary

Sandra

Vilken snygg :)

Sara E

Fårskinn skulle jag satsa på, det är ju naturmaterial så det andas, kan man tom ha på sommaren även om det inte låter klokt:-) sen en kudde och olika filtar beroende på temperarur:-) Täcke anv väldigt sällan till Nora. Roligt att börja inreda den:-) kram

Svar: Det får bli fårskinn till en början. Sen märker vi väl om det blir för varmt :-) Tack för tips Sara !
Kram kram
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Ååååh vilken fin vagn!!!
Nu börjar det bli riktigt spännande Sara.
Kram på dig

Svar: Tack :-) Ja nu är det spännande, hihi!
Sarasdiary

Sanna

Maj är ju en lurig månad, kan vara rätt så kallt men det kan ju även bli värmebölja. Men fårskinn är perfekt, tänk dock på att de billigare sorterna (typ från IKEA, Ica eller Jysk) är väldigt processade eller vad man ska kalla det och har förlorat mycket av det som egentligen är så bra med fårskinn, som att det andas, transporterar bort fukt och värme/kyla.

Svar: Vi fick ett bra fårskinn i julklapp så vi börjar nog med det så får vi se :-) som du säger, Maj är en lurig månad :-)

kram
Sarasdiary

Karolina, gravid i .v 38 ♥

Åh vad roligt att få e er vagn!
Jag minns att du berättade att ni också fick ett bra pris - vi fick våran jättebilligt från blocket också.
Jättesnygg är er vagn!
KRAM

Mickan (Gravid v. 34)

Bugaboo Cameleon är jättefin! Och så fin den var röd och svart! :) Vi var också inne på att köpa en sådan först (från Kina - kostar inte mer än typ 1500 kr där), men när jag provkörde den så ändrade jag mig. Gillade inte att styret var "löst" och glappade och jag tyckte det var så trångt att komma åt varukorgen. Sen tyckte jag den var väldigt svår att låsa/låsa upp. Så för oss blev det en Emmaljunga City Cross.

Ja, det känns underbart med ledighet! :) Förstår att du också längtar. Snart är du också där. Vad jobbar du med?
Tack söta du. :)
Ja, bh:n är jätteskön, det är faktiskt en "gravid-bh". Du hittar den här: http://www.familjeapoteket.se/sortiment/gravid-amning/carriwell_gravid_bh-5282-aspx .

Kramar

Svar: Var styret löst? Vad konstigt :-) Det är inget jag har lagt märke till.
Sarasdiary

elin ♥

Snyggt färgval;) hihi

vi redan äääälskar vår vagn!
vi har åkpåse för de riktigt kalla dagarna då vi måste ut. annars täcke:)

kraaam

Svar: Ja men ellerhur Elin ;-) hihi
Sarasdiary

Spanienfrugan

Vad fin den är er vagn! Härligt med lite färg...haha, säger jag som valt en helsvart vagn ;)
Nu bor ju vi visserligen i Spanien och inte i Sverige men vårt Pyre kommer ju också i Maj och då har jag tänkt att det skall vara bra värme här :) Runt 18-22 grader i alla fall, så därför blir det nog mestadels filt och tunn kudde i vagnen skulle jag tro. Har lite olika tjocklekar på filtar här hemma till Pyret nu, så någon borde väl passa. Och skulle det vara svinkallt av någon anledning så har vi ett täcke med som passar i vagga/barnvagn. Så har vi tänkt :)

Ann

Jättefin! Jag gillar att den är röd :)

Svar: Ja den är sååå fin :-)
Sarasdiary

fia

buggan är bara så braa, kan inte bli nöjdare!! älskar den verkligen :)

Svar: Vad roligt att höra :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?