Välkommen graviditetsvecka 29 (28+1)&3:e trimestern


Kl. 13:01 |

Idag kör vi magen bar..

Är det en tjejmage eller killmage jag har ?

Barnet: Barnets vikt är ca 1,4 kg och längden ca 26 cm från huvud till stjärt. Hjärnan och de inre organen fortsätter att utvecklas och barnet lägger på sig mera vikt. Barnet fortsätter att sträcka på sig och sparka men har nu inte lika mycket plats att röra sig på. Kroppen och huvudet är proportionerliga. Barnet kan kontrollera andning och kroppstemperatur. Barnet är känsligare för ljus, ljud, smaker och lukter. Mamman: Fostrets sparkar kan ses utanpå magen. Dina inre organ trängs undan allt mer och det känns. De bästa sätten att undvika graviditetsproblem är god hållning, nyttig mat, lätt motion och mycket vila. Jag: Det som är jobbigast just nu är sendragen om nätterna som gör så fruktansvärt ont och flera dagar efteråt är vaderna som klumpar.  Bebisen rör sig jättemycket och ibland ser magen helt galen ut ;-) Har märkt att den gillar mest att ligga på min högra sida :-) Ligger jag på rygg för längen får jag halsbränna, men medicinerna hjälper bra! På fredag ska vi till barnorskan och ska bli spännade och se hur mycket SF-måttet har växt sen sist.




Kommentarer
Malin ☆

Fina magen! Och grattis till nya veckan vännen - det närmar sig sakta men säkert :)
Skönt att medicinen lindrar något, fy för halsbränna!

Kramis

Svar: Ps. Glömde ju av men har du fått till det med bilderna? Det där du skrev om miniatyr eller hur det var :)
Malin ☆

Jenny - gravid i New York

Åh vilken FIN mage!!
Nu är du altså i 3:e trimestern? :)
Hurra!!

Karolina, gravid i v. 37 ♥

Vad skönt att vara inne i sista perioden!:)
Jag tycker det ser ut som en "tjejmage" - Jättefin!

Nikita

Ja är värdelös på sånt där me tjej å killmage, tror inte riktigt på sånt där haha ;-)
Skönt å va inne i sista delen av graviditeten !

Emelie

De är ju en tjej där inne... ;-)

Svar: ;-)
Sarasdiary

elinjosefine

Hmmm... Tjej eller killmage vet jag inte men jag gissar på att det är en kille :)

Du behöver inte vara stressad med rummet. Jag är inte heller klar och kommer nog inte vara det förren pluppen är ute ;)

Svar: Jag kanske gör ett ryck när jag blir "ledig". Men skönt att höra att man inte behöver vara färdig :-)

Kram kram
Sarasdiary

Sara G

Jag gissar fortfarande på en tjej =)

Svar: Ska bli så spännande. Tänk om vi har fel allihopa ;-) hihi
Men lika överlycklig blir vi för det :D

Kram
Sarasdiary

KIKKI

Jag tror nog det är en liten tjej =)

Svar: Tror jag också :-)
Sarasdiary

Jag tror på kille, hihi! Stort att gå in i sista trimestern, minns känslan så väl <3

Kram fina!

Svar: Ja, tänk om det blir ern liten kille ? Jag är helt inställt på en tjej och är så himla nyfiken. Har börjat toklängta nu tills vi får träffa honom eller henne :-)

Kram kram
Sarasdiary

susanne

Hej. Testa att ha på dig yllestrumpor då du sover, det göra att du inte får sendrag:-)

Svar: Tack för tipset. Det måste jag testa ;-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?