Tre rätter..


Kl. 19:39 |

Här kommer gårdagens meny! Att laga mat så här är verkligen hur mysigt som helst och det ger ju verkligen en chans till att prova laga och äta mat som man annars inte gör så ofta. Nästa gång är det min tur men det blir efter jul och nyår. Tro det eller ej men varmrätten är redan spikad ;-) hihi

Halstrad tonfisk med asiatisk gurksallad

Den asiatiska gurksalladen var riktigt god och den kommer jag nog göra igen. Det var ordentligt med sting i och det gillar jag. Tonfisken gjorde mig proppmätt, vilket var lite synd då vi hade två rätter kvar att äta. Jag tror inte vi kommer att tillaga tonfisk hemma igen på detta vis, men nu har vi i alla fall provat. Jag tror det är svårt att få den perfekt!

Ankbröst med körsbärswasabi, sparris och potatistoppar

Ankbröst! Mmmmmm :-) Riktigt gott och det bara smälte i munnen. Men jag är en Oxfilé - tjej. Potatistopparna var också riktigt goda och jag har nog aldrig smakat på en godare potatismos! Men såsen, ojojoj! Den kommer vi göra igen :-D

Körsbärsclafouti med vaniljglass

Nu ska jag krypa ner i soffan med favoritfilten och NJUTA denna lördag kväll. Tilde nattades för ca en timme sedan av J och hon somnade direkt. Vi hade en väldigt trött tjej här i kväll ;-) Kvällens meny blir nog säsongsfinalen av så mycket bättre och om vi orkar blir det en film! En skräckfilm har vi tydligen på lager och det var längesedan vi såg just en skräckis...

Trevlig lördagkväll!





Kommentarer
Malin ☆

Men vad fint du skriver gumman <3 Och du gör ju mig om möjligt ännu mer sugen på att bli brun igen med ditt fina, långa, bruna hår :)

Joooo, vi måste skåla snart! Blev avis på mig själv när jag såg bilden och drömde mig bort för en sekund. Kikade sedan ut genom fönstret och kom tillbaka till verkligheten snabbt igen ;)

Puss!

Svar: Vi kanske kan dra i hop några tjejer efter helgerna här och skåla lite :-D hihi
Kramis <3
Sarasdiary

Malin ☆

Maten ser SÅ god ut förresten. Vi kommer ju aldrig våga bjuda er på middag, hihi ;)

Puss igen!

Svar: hihi! Klart ni gör! Vi äter allt och maten är ju inte det viktigaste. Det är ju sällskapet <3
Sarasdiary

men alltså..VILKEN MAT! värsta avancerade restaurangmaten ju..ser tokgott och lyxigt ut!

Svar: Hihi! Ja det var gott :-) Kul att lyxa till det hemma lite :-)

Kram
Sarasdiary

Sandra

Varmrätten och efterrätten ser sjukt god ut, så nu vart jag småhungrig :) så nu måste jag gå och ta en lussekatt och ett glas mjölk :) kram




Kom ihåg mig?