Storkok - Lasagne


Kl. 18:11 |
Oftast gör vi storkok här hemma så det räcker som middag, matlåda till J och lunch till mig dagen efter. Gärna så det räcker till några måltider till också. Ett favoritkok här hemma är Lasagne. Det är supergott, superenkelt och går relativt snabbt att göra :-) Gör du storkok ?

Idag blev basen i köttfärssåsen skogschampinjoner, lök och hackad chili. Sedan tillsatte jag köttfärs, krossade tomater med chilismak, en skvätt mjölk, salt & peppar

Idag smakade lasagnen riktigt bra, en av de godaste jag gjort. Tror det var den hackade chilin som gjorde det. Ett annat tips är att krydda med lite timjan innan den åker in i ugnen!

Nu ska jag ta och väcka J från sin lilla lur så jag får sjunka ner i ett varmt bad :-)





Kommentarer
Sara G

Haha, gud va kul. Sitter just och skriver en handlingslista; Lasagne på menyn imorgon även här. (Men vi vågar ju inte oss på några svampar förstås)

Svar: Hihi :-) vad kul! Så gott :-)

Hur gör du din? Hoppad hemresan gick bra igår. Vi saknar er redan <3
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Åh jag älskar lasagne! Smidigt och supergott även dagen efter :)




Kom ihåg mig?