Mysig dag!


Kl. 20:54 |

Godkväll finisar. I dag har det varit lite tyst här inne, vi har haft besök nästan hela dagen och när de åkte hem gick vi och somnade i sängen. Både jag och Tilde var så trötta och när J kom hem så kom han in och somnade med oss. Vi sov i två timmar ;-)

Jag hade fixat kantarellpaj, Elin hade svängt ihop en SUPERGOD Philadelphia cheesecake och Sara en smarrig sallad. Vi åt så mycket till lunch att jag inte har fått i mig middag idag ;-) Jag är så glad att jag funnit dessa fina mammor ♥ Hoppas vi ses snart igen!

Denna underbara tjej som har pappas ögon var lätt att natta ikväll :-) Somnade bums!

Nu ska jag koka min tredje kopp te och krypa ner i soffan tätt bredvid J. Tror ni jag får honom att se kvällens avnsitt av Dallas ? Ser ni det ? Vad tycker ni ? Flipp eller Flopp ? :-)

Tack för att just du kikar in här. Det gör mig SÅ glad ♥





Kommentarer
Marie

Mysigt med mammaträff :) Jag själv gick "miste" om det när mina barn var små pga flytt med första och när andra kom ansåg bvc att vi inte behövde tillhöra någon mammagrupp för jag hade ju "vanan inne". Känns riktigt surt idag faktiskt, men men...:)
Men du, det är Du som ska tack för att du delar med dig av din vardag. Det är mysigt att kika in här :)
Ha en fortsatt fin kväll!

Svar: Ååå jag förstår att det känns lite surt. Mammagrupp/föräldragrupp är inte bara information utan så mycket mer :-)

Vad glad jag blir att du tycker det :-) Det är så roligt att blogga och allra helst då man har de bästa läsarna :-) <3
Sarasdiary

Emelie

Fick du se Dallas? Jag lyckades inte! Är fast med efterlyst här hemma :). Man får helt enkelt välja sina strider ;). Men jag tycker Dallas var apbra förra veckan. Haha, var dock riktigt skeptisk innan! Kram.

Svar: Inget Dallas ;-) Får se det i morgon :-)
Godnatt & sov gott
Sarasdiary

Suzanne

Jisses vilka vackra ögon Tilde har, man kan inte annat än smälta när man ser henne!

Vår Ida följde ingen viktkurva alls när hon var bäbis, inte ens sin egen. Hon föddes med ett hjärtfel och på hennes 5-månaders dag hade hon precis gjort sin tredje och förhoppningsvis sista hjärtoperation.
Hon hade världens goaste "äppelkinder" som kunde lura vem som helst att hon var en knubbig liten bäbis, men så fort någon lyfte upp henne eller såg henne i lite eller utan kläder så kom frågan om hur lite hon egentligen vägde... Hon vägde vid strax över 4 månaders ålder 5305 gram och var 62 cm lång, detta trots att hon vid födseln vägde 3850 gram och var 52 cm lång.

Nu, vid 7 årsålder, ligger hon sedan flera år tillbaka på medelkurvan både vad gäller vikt och längd :-)

Eran Tilde är verkligen en perfekt liten söt tjej oavsett vilken kurva hon följer eller inte följer!

Kram Suzanne

Svar: Oj vilken tuff start på livet. Men vilken tur det finns. Hoppas lilla Ida mår bra nu <3

Där känner jag igen! Tilde har stora kinder och ofta får man höra när hon ligger i vagnen eller sitter i babyskyddet " vilken liten tjockis" ;-)

Alla ser vi olika ut i kroppen även bebisar :-) och så länge de äter, sköter sina behov, inte har ont och är supernöjd så är det ingen ide att oroa sig.

Tack för din kommentar! Ha en fin dag :-)
Sarasdiary

Hanna - Trebarnsmamma

Vad kul med mammaträff!

Svar: Jätteroligt :-) Så roligt med nyfunna vänner.
Sarasdiary

Emelie

Åh så söt hon är! :-)

Nu är vi hemma igen efter en vecka i värmen så nu ska vi väll ändå ta tag i dejten.. ;-) hör av dig när du har en lucka över, jobbar natt mån och tis nästq vecka så gärna nån av dem dagarna om ni kan? :-)

Kram!!

Svar: Välkommen hem <3

Vad sägs om tisdag? Kommer hem från Hudik på måndag eftermiddag :-)

Kram kram
Sarasdiary




Kom ihåg mig?