En sen dagens


Kl. 20:34 |

Hemma för någon timme sedan och Tilde ligger nattad och sover så gott :-) Det gick bra på föräldrautbildningen idag och vi fick nyttig information om smakportioner och introducering av annan mat. Rekommendationerna är från 6 månader och tidigast från fyra månader. Vi får se när det blir Tildes första gång, känner ingen stress för det än ;-)

När träffen var över så tog jag och Tilde bussen in till stan för att träffa Jennie på Tant Anki och fröken Sara. Tänk vad två timmar bara kan rusa iväg, hoppas vi ses snart igen♥

Som vanligt en obäddad säng och en kräkis på golvet men vad gör det ;-) Här döljs det ingenting.





Kommentarer
Malin ☆

Hahaha, gör du det gumman ;) Finns så mycket fint och det är så svårt att bara välja en eller två godingar :D

Och igen - så himla fin du är <3

KRAM!

Svar: <3
Sarasdiary

Carolina

Vilken fin blus!!

Svar: Tack :-) Lindex!
Sarasdiary

Linn

Vad intressant med föräldrautbildning om smakportioner! Det skulle jag verkligen vilja höra om! Vi har snart tänkt börja ge smakisar åt vår 4 månaders gosse men känner mig ganska osäker i det hela! på ett sätt skulle det kännas bra att helamma i 6 månader...
Helammar du annars? Du är ju ofta borta, ammar du offentligt då eller? de e nånting jag inte gillar så för en skull skulle det vara skönt att dagtid kunna börja ge lite annan mat!

Svar: Jag ammar Tilde med hon får även lite ersättning, oftast på kvällen då hon inte blir nöjd :-) När jag är ute på stan och fikar så ammar jag henne offentligt om jag sitter skönt och känner mig avslappnad, annars går jag in på toaletten (vi fikar oftast hos tant anki som har stans fräschaste toaletter med doftljus, blommor osv ;-) hihi ). På Birsta city finns amningsrum och det är toppen. Annars så ser jag till att Tilde får äta alldeles innan jag ska iväg och då klarar hon sig 3-4 timmar. Ibland köper jag ersättning på tetra och ger. Det beror lite på hur jag känner :-)

Fråga på BVC om du känner sig osäker på smakisar. Och fungerar amningen bra och eran lille son är nöjd så är det kanske ingen brådska ? :-) Smakisar är ju också som det låter, något de ska smaka bara inte bli mätt på :-)

Lycka till! :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?