Pasta Di Piero Moreno


Kl. 19:54 |
Godkväll bloggisar! Kikar in en liten sväng och önskar er en mysig fredagkväll. Vi har precis ätit god middag som blev pasta alá Per Moberg, så gott och så enkelt att svänga ihop. Väldigt få ingredienser och det gillar vi, eller hur ? Nu ska jag skära upp lite melon och sätta mig brevid min älskade och invänta kvällens Let´s dance.

För fyra portioner koka 400 g hårdpasta al dente. Skär shitakesvamp (jag fick bara tag på portabellosvamp som passar utmärkt) i bitar och stek i smör till svampen får en fin stekyta. Hacka en gullök och häll i med svanpen och stek till den blivit gyllengul. Tillsätt 5 dl vispgrädde och låt koka upp och låt sjuda ca 5 minuter. Salta och peppra och tillsätt 100 g riven parmesan. Blanda ner pastan ordentligt. NJUT!





Kommentarer
Eleni

Åh, det där lät jätte gott! Min P har 3 kokböcker av Morberg men vi har bara testat 2 rätter än så länge. Pastan kanske blir nästa! :)

Visst hade vi härligt väder idag och visst kom värmen senare på dagen. Underbart! Hoppas du tog dig ut en stund i solen! :) Trevlig helg fina du! Kram

Svar: Har ni testat pizzan? Mums! :-)
Sarasdiary

Det Nya Hemmet - Moa

Det såg väldigt gott ut, och enkelt. Ska testas någon dag!

Svar: Ja gör det :-) Riktigt god pastarätt och perfekt uppladdning nu inför
förlossningen ;-) hihi
Sarasdiary




Kom ihåg mig?