Gravidyoga


Kl. 19:00 |
När jag fick veta att jag var gravid bestämde jag mig för att testa gravidyoga men tyvärr skulle inte EGO börja med passen förrän den 19/4. Är pluttisen kvar i magen då så ska jag boka in mig på ett pass och det är ju 8 dagar dit. Det är sammanlagt 5 pass och jag får väl se hur många jag hinner med :-) Visst hade jag kunnat köpa klippkort på yogastudion men det har känts lite onödigt eftersom jag har träningskort på EGO!  

 Är det någon av er som har erfarenhet av gravidyoga ? Jag har hört att det ska vara bra med andningsövningarna.





Kommentarer
Eleni

Jag ville också gå på gravid yoga på ego men precis det året så slutade dom med det för det inte fanns tillräckligt med efterfrågan sa dom. Jag och en gravid kompis blev jätte besviken då vi sett fram emot det. Jätte kul att dom kör det igen :) Du får berätta hur det var om du hinner vara med ;) Kram

Svar: Det är väl bäst man hör med dom en extra gång så det inte är inställt nu också! Vore ju typiskt :-( Kramis
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i New York

Jag älskade gravid-yoga & det hjälpte mig mot värk, jag var rörlig hela graviditeten & kunde andas på ett bra vis genom förlossningen. Rekommenderar alla gravida att yoga! :)

Svar: Kul att höra :-)
Sarasdiary

Hanna

Fråga din barnmorska om det, tror inte du ska röra på dig så mkt om du har högt tryck & det finns risk för preklampsi. Det finns ju i och för sig ju olika typer av gravidyoga, men den som jag gick på blev jag svettig av. Hoppas du kryar på dig, jag har vart sjuk under nästan hela graviditeten & ätit ab tre ggr, men enligt bm så är det framförallt jag som tar stryk. Men det är ju bra o kolla upp huvudvärken. Lycka till!!!

Romanique

Då jag bor på en pytteliten "ort" (läs: by) finns det varken gravidyoga eller gravid-vattengympa. Jag skulle absolut ha tagit chansen och bara testat iaf om jag hade möjlighet. Däremot när det kommer till andning som du nämner så "tränar" jag & min sambo på avslappningsövningar och "förlossningsandning med partner" en liten stund varje kväll. För oss så fungerar det bra och vi känner oss tryggare att bara "mjukstarta" lite även om det är helt omöjligt att veta hur förlossningen kommer att eller fortskrida.

Jag kan starkt rekommendera att du läser lite info om mindfulness på http://mecora.se, på adlibris kan man beställa ett häfte med info och övningar "Mindfulness i födandet" samt CD med övningar "Medveten närvaro". Häftet finns också på bibblo på Kulturmagasinet i Sundsvall att låna. Jag har lånat en jättebra enkel lättläst bok som heter "Föda utan smärta" av Susanna Heli som vänder sig till både kvinnor som är mycket förlossningsrädd eller bara vill vara förberedd. Det finns mycket bra i boken och man kan ta till sig det som man känner passar er bäst. Bara tips :) Jag börjar att känna mig mer och mer redo för bebis nedkomst nu än för ett par veckor sedan.

Svar: Sv: Aha! Tack för tipset! Det linnet måste jag kolla in så fort som jag kommer iväg till Luleå.
Romanique

Spanienfrugan

Hoppas du hinner trsta lite grann då, det är så skönt!




Kom ihåg mig?