Usch och fy!


Kl. 18:12 |



Emelie, Jennie & jag på en tjejkväll hos mig med sushi! Här var jag ovetandes om vad som pågick i min kropp.  Minns att jag var ruskigt bakis dagen efter ;-) hihi


Hej bloggisar! Hur mår ni ? Har ni gjort nå skoj idag ? Jag har jobbat och är så förbaskat trött just nu. Det var extra tungt att kliva upp ur sängen i morse och kvällen igår slutade väl inte som jag hade tänkte mig, hängandes över toaletten. Eftersom jag vet om att det inte är magsjuka var det bara pallra sig iväg mot jobbet och byta av nattpersonalen så de fick fara hem och sova och börja dela ut mediciner till mina patienter. Fick besöka toaletten några gånger men behövde aldrig kräkas. Skönt.

Efter jobbet blev det en välbehövlig promenad till bergsåker där Johans föräldrar bor och den friskluften gjorde verkligen susen. Huvudvärken och illamåendet försvann, för en stund. Jag som trodde jag hade klarat mig, jag går in i vecka 14 på måndag och just nu känns allt som en bakslag. Dessutom har jag blivit så yrig så jag börjar bli lite rädd. Läste i en tidning att jag inte skulle bli förvånad om jag hittade posten i frysen någon dag ;-) haha

Hur var det för er ? Jag förstår ju att det är olika för ALLA och att ALLT är normalt. Nu ska jag krypa ner i soffan igen och vänta på att Johan ska laga kvällens middag och sen blir det en bra film. Ha en trevlig lördag kväll bloggisar så hörs vi i morgon.





Kommentarer
camilla

Å hej Sara! Jag ser att det var för längesedan jag kikade in här nu, -GRATTIS till graviditeten!! :D Hoppas du mår bra!



Stor kram och trevlig lördag!

Jag är i vecka 38 och mår fortfarande illa till och från och har rejäla svackor. Hoppas du slipper det. Grattis till graviditeten! :-)

Fia-mamma till Edison

Jag mådde skitilla de första tre månaderna, behövde aldrig kräkas men var som en levande död som bara låg och gnällde. Tur det var sommar och jag var nästan helt ledig!! Det där med att vara yrig. Och klantig-syrran trodde att jag skämtade, så klantig var jag! Haha.. Det är en upplevelse att vara gravid. Även för ens omgivning :P

Fia-mamma till Edison

Hoppas du slipper må illa så mycket mer skulle jag också skriva! Kram

Sara G

Nämen nej! Jag trodde ju den tiden var förbi.. Hoppas det bara var ett tillfälligt bakslag? Kramar till dig!

Anna

Vill du verkligen veta?:)

Jag spydde en gång varje morgon efter en skål med youghurt/fil.

Så höll det på

Anna

till v,28-v.30.



Och vimsig blev jag:)

Gjorde ganska mycket tokigheter, men dom förstod på jobbet. Tack o lov!



Lycka till :)

elin ♥ Gravid ♥

Jag mådde inte alls speciellt illa, någon vecka i början bara. Men jag har varit så fruktansvärt trött istället hela tiden:D

Och är fortfarande! Sover som en kratta på nätterna!

Och hemskt förvirrad och väääääldigt glömsk:P

Linda

Haha jag minns det där för jag träffade din Johan ute och han sa att du varit så bakis! Det var drakbåtsfestivalhelgen eller nåt sånt! =) Jag mådde aldrig illa m Siri, var bara trött och lite yr!

Sara SVARAR

Camilla: Tack så mycket :-)

Hanna: Tack så mycket. Det är nog olika för alla.

Fia: Tack så mycket. Ja det verkar verkligen vara olika för alla och tur är väl det att allt är normalt :-) men man får ha turen om man slipper må illa helea graviditeten.

Anna: ooo jisses vad jobbigt. Jag ska nog verkligen inte klaga!

Elin: Hellre trött än att må illa och kräkas tror ja.

Linda: Jasså, sa han det ? hihi. Tror det är den värsta bakfyllan på väldigt längen ;-)

Mette

Jag började må illa i vecka 12 & det höll på till vecka 18! :) Ursch för å må illa, men som tur är så förtränger man det sen ;)




Kom ihåg mig?