Le creuset


Kl. 13:12 |


Påskpresent av Johans föräldrar & syster, 2 st mini LE CREUSET.






Kommentarer
Ann-Sofi E

Hej Sara



Tack för kommentaren,jag kämpar vidare.

Recept på älggryta ville du ha. Jag gör sällan älggryta efter recept. (har väl gjort det ett antal gånger så grunden har man i huvudet.)



Det viktigaste är ju att efter man brynt bitarna runt om så ska dom puttra länge 1 1/2 timme minst. Jag brukar hälla i vatten och smula ner en buljongtärning som köttet får puttra i. Salt, peppar, grillkrydda. I grytan brukar jag ha skivade morötter, dom får puttra med sista halvtimmen,på slutet lägger jag i paprika, purjolök, majs som får gå i sista 10 minuterna. Smaksättningen gör jag när morötterna är klara, sambaloelek och sen i med grädde och eventuellt lite svartvinbärsgelé. Det finns nog många olika varianter på älggryta. Grytan som du kommenterade hade Stefan gjort och då valde han att riva i morötterna, det var också gott.



Lycka till!




Kom ihåg mig?