Välkommen till Sara´s diary


Kl. 19:23 |

Nu är det en hög tid att VÄLKOMMNA nya bloggläsare hit. Har märkt att det är fler & fler som kikar in här så nu tänkte jag passa på att plita ner några ord om vem jag är. Är just nu den 26:e mest besöka bloggen i sundsvall av 672, KUL!



Jag heter Sara Andersson och blir 25 år den 8 juli. Kommer från "Glada Hudik" & flyttade hit till sundsvall för 6 år sen då jag började studera till sjuksköterska på mittuniversitetet. Blev kvar i norrlandshuvudstad eftersom jag träffade min livs kärlek i oktober 2006, Johan! Vi firar 5 år i oktober, jisses vad tiden har gått fort.




Vi köpte våran bostadsrätt på 82 kvm för 2 år sedan & trivs som fisken i vattnet här i granlo. Här kommer vi bo tills det blir dags för hus. När vi flyttade in juni 2009 fick vi börja med att renovera & vi har mycket kvar att fixa med tills vi är helt nöjd. I sommar ska b.la ballisens golv fixas till! Men sin sak tar sin tid, eller hur ?
 


Jobbar som Leg sjuksköterska på det omtalade sjukhuset i sundsvall & trivs riktigt bra på avdelningen jag befinner mig på just nu. Hjärtinfarkter, Infektioner, hjärnblödningar, intoxer tillhör min vardag, dag som natt & målet är just nu att bli barnmorska. Men inte riktigt än. Har snart jobbat i tre år som sjuksköterska & kan inte riktigt förstå det. Vart har dom tre åren tagit vägen egentligen ?



Ett av mina intressen är att inreda & piffa till lägenheten, gillar det enkla & stilrena. Vitt men gärna med några färgklickar här & där. Det tänds många värmeljus hemma hos varje kväll, sommar som vinter. Några andra intressen är att fylla på garderoben (gärna med OddMolly), resa till värmen  & laga till goda middagar (gärna en blodig köttbit av Oxfilé eller lamm) & gärna servera något riktigt gott Zinfandelvin till (turning leaf är favoriten).



Årets utmaning är att genomföra en Tjejklassiker! Tjejvasan är gjord & det var verkligen enn upplevelse. Är så glad & stolt över att jag genomförde Tjejvasan trots dåliga förhållanden. Nu står tjejvättern på tur & därefter vansbrosimmet & Tjejmilen (Lidingö tjejlopp). Hur roligt som helst!

Sara´s diary är en personlig blogg men långt ifrån privat. Jag vet att många vänner & familj som jag inte har kontakt med idag kikar in här & tyvärr måste jag göra er besviken med att berätta att detta är bara en pytteliten del av mitt liv. Vissa dagar skulle jag vilja lösenordsskydda vissa inlägg & bara få skriva av mig, eftersom jag inte vet vilka som läser bloggen kan jag inte skriva vad som helst. Ibland är det frustrerande. Det är väl också det som är nackdelen med att ha en personlig blogg, t.ex många tycker det är enklare att läsa bloggen för att få reda på hur det är än att ringa och fråga hur jag mår eller vad jag ska göra till helgen.

 Nu tror jag att det väsentligaste har plitats ner. Nu vill jag såklart att ni ska plita ner några rader om vem ni är, så nyfiken på vilka som kikar in här. Om du har en blogg så lämna gärna adressen så jag kan kika in hos dig! :-)






Kommentarer
Elin Nylander

Hej Sara!

Kollar din blogg varje dag, jag gillar den skarpt! En bra mix ev det som ma gillar i livet, mat, shopping, inredning osv.

Kram kram

Elin

Ann-Sofi E

Hej Sara!

Jag tittar in hos dig varje dag, gillar att läsa om din vardag. Ha nu en mysig kväll Kraaam

Sanna

Du menar du lidingö tjejlopp när du skriver tjejmilen? För loppet som heter "tjejmilen" räknas inte in i tjejklassikern. Bara så att du vet och inte står där och är typ lurad, det vore ju tråkigt:P

Johan

Jag läser ju också! Men hur ser man var man hamnar i statistiken på mest lästa per stad??? Jag har ju dock privat blogg så den är ju begränsad av besökare..men när den var upplåst hade det vart kul att veta var man låg i topplistan..!

Aldina

Hej! Läst din blogg ett tag och jag gillar den!

Blir 20 år i Juni, bor I Helsingborg, nere i Skåne!

Till hösten ska jag även börja plugga till sjuksköterska hade jag tänkt, så mer om ditt arbete får du gärna skriv! .. Kram

Emelie

Rolig läsning om dig Sara! :) Jag ser fram emot imorgon! Ska bli riktigt kul! :) Kram!

Malin & Prinsessan

Vilken bra presentation! Skoj att läsa lite mer om dig :) Tror det är dags att uppdatera min snart också. Senaste jag skrev var i oktober och sen dess har det ju hänt en del, hihi!



Kram kram

Annamaria

Ciao, Jag läser oxå din blogg varje dag!!Gillar den lagom mix av allt.. Sen får jag massa uppslag om kläder :) Må så gott Kram

ewa

jag kikar in i din blogg ibland:)tips på hur man får bort magen efter 4barn?:)




Kom ihåg mig?