Omelett


Kl. 22:30 |


Supergoda omeletten som jag kommer leva på resten av veckan ;-)

Ingredienser till en STOR omelett:

3 ägg
3 msk grädde (1 msk till varje ägg)
salt & peppar
Parmaskinka
Färsk basilika
Tomat
Philadelphiaost

Gör såhär:

Knäck äggen i en bunke & tillsätt grädden, salt & peppar. Vispa ihop lite lätt med en gaffel eller sked. Hetta upp stekpannan med lite olivolja & häll ner äggstanningen då pannan blivit varm. Stek omeletten tills den börjar bli fast, den ska inte vändas! Sänk temperaturen om du måste. Klipp över färsk basilika, parmaskinka & tomat. När omeletten har blivit "fast" viker du den dubbel i pannan & sen över till en tallrik. Jag åt lite ruccolasallad med några droppar balsamico & en klick philadelphia. Mums! Precis som alla andra omeletter går det att variera ingredienserna, ta det du tycker mest om :-)

Nu stoppar jag i mig lite kvällsfika, blev så sugen efter kvällsprommisen som jag precis kom hem ifrån. Två stycken finncrisp med smör & ost + en kopp kaffe. Nattfika blir Keso med blåbär! Vad brukar du äta då du jobbar natt ?




Kommentarer
Sasha

Men du vad gott det ser ut! :)




Kom ihåg mig?