LCHF kladdkaka


Kl. 12:42 |




4 ägg
1 dl Suckerin
1 tsk vaniljpulver eller vaniljarom
200 g smör
200 g mörkchoklad minst 70 %

Ställ ugnen på 200 grader. Vispa ägg, suckerin och vaniljpulver väldigt fluffigt med elvisp. Samtidigt kan du smälta smöret & den mörka chokladen tillsamman i en kastrull på svag värme så det inte bränns. Tillsätt sedan chokladen och smöret i äggsmeten & vispa ordentligt. Smörj sedan en ugnsform med avtagbar kant & häll i smeten.
In i ugnen i ca 6 min.

När den är klar kommer den vara moussig i konsistensen & väldigt kladdig ;-) Servera vispad grädde & färska bär. Jag skulle inte rekomendera att äta kladdkakan som den bara är, utan tillbehör är nästan ett måste. Jag tycker det är roligt med ett alternativ om man skulle bli jättesugen på just kladdkaka. Jag lovar, 1 bit räcker ;-)

LYCKA TILL!





Kommentarer
Catrin

Mums, den där måste testas =) Ser verkligen kladdig ut!

Emelie

Det där måste jag prova!! :) Såg riktigt god ut!!!

gisela mamma till Ebba

Meeen muums!




Kom ihåg mig?