KÅL!!


Kl. 20:30 |
Kål i alla dess former; Vitkål, blomkål, brysselkål & rödkål...


KÅL är min nya favorit! Idag stekte jag lite vitkål med en klick smör i stekpannan & åt till kycklingen & det smakade hur gott som helst! Kål är perfekt att äta om man vill dra ner på kolhydraterna till t.ex middagen. Visst innehåller kål kolhydrater, men det är väääääligt lite. Men kom ihåg att tugga kålen väl för annars så jäses den i magen & du får bekymmer med uppsvälld mage.




100 gram kål = 26 kcal.




Kommentarer
Sanna

Ja kål är bäst, sjukt billigt också.

Sara

Hejdu!



Vad du ligger i, blir verkligen impad av din energi=) hehe... Jag tror jag har typ samma skidmodell som du köpt, dock kan jag inte ge några bra referenser eftersom prislappen fortf sitter kvar typ..alltså jag har åkt 2ggr på dem:) Gud vad bra med en sida där man ser alla skidspår, vi har ett 5km spår rätt utanför knuten vi. Men det är inte draget än som det verkar på den sidan. Så det kan jag skylla på än så länge:) Jobbar du i veckan? jag skulle jobbat inatt men lillknoppen min är sjuk(vinterkräk) så vi är hemma och kurerar inkl. myser och eldar istället. Kanske kan jag jobba imorn natt om bacillerna ger sig iväg!

Må så gott och skida lugnt!



Kram

Sara

Sara: men usch så jobbigt med vinterkräkan! Håll dig hemma så du inte tar bacillerna till jobbet ;-) Vi ses snart! kram



Sanna: Ja, kål är bäst!




Kom ihåg mig?